dare de seamă și la bună vedere

Îmi propuneam aici, la sfîrșitul anului trecut, niște rezoluții pentru 2014. Am avut dreptate, 2014 is my bitch. E cel mai bun an, ever. Am depășit tot ce prevăzusem sau îmi dorisem, dar nu mi-am dat seama, prinsă fiind în vîltoarea lucrurilor, pînă acum cînd m-am așezat să fac bilanțul de juma de an. Așadar:

– Am scos prima mea carte, mult mai devreme decît am sperat sau mi-am dorit. Mai mult decît atît, probabil că pînă la finalul acestui an o voi ține în mînă și pe a doua. S-a vîndut mult peste așteptările editorului sau ale mele și a avut de partea-i o sumă de cronici favorabile și foarte favorabile făcute de oameni care au un cuvînt greu de spus în lumea literară. Am primit un feedback uluitor de la cei care au citit-o. Au existat și voci, infinit mai puține și insignifiante, care au desființat-o. Cu ocazia asta am făcut și eu cunoștință cu lumea literară și mizeriile ei. Doina Ruști vorbește însă perfect despre asta aici, am leșinat de rîs cînd am citit.

– M-am plimbat mult, datorită cărții, am ajuns în cele mai importante orașe din țară și am cunoscut oameni minunați.

– Am scris foarte mult, pe blog dar și pentru volumul de proze scurte, practic nu a fost zi în care să nu scriu. Am strîns, fără să știu cum, o mare comunitate de oameni faini, care tot crește.

– Am citit mult mai mult. Am numărat aproape 50 de cărți pînă acum. Multă literatură contemporană, poezie, de la noi și de aiurea, dar nu numai. O parte dintre cărți au fost pierdere de vreme, pe cîteva, puține, le-am abandonat pe la jumătate, după un efort de a le duce la final. Unii autori, din cei lăudați, m-au dezamăgit. Alții au fost revelații. Am și recitit cîteva cărți care mi-au marcat existența. Am citit cu creionul în mînă. Mi-au plăcut mult Luis Sepulveda, Pedro Juan Gutierrez, Venedikt Erofeev, dintre cei pe care nu îi citisem pînă acum și nu mi-au plăcut Amos Oz, Alice Munro și Haruki Murakami.

– Am ieșit mai des în oraș (orașul meu și în altele unde m-am aflat), cu oamenii din viața mea de pînă acum dar și cu cei noi intrați, care mi s-au lipit de inimă.

– Nu m-am apucat de balet, cum visam, dar măcar am făcut sport. Încă nu am renunțat la ideea de balet, dar prea a fost nebună jumătatea asta de an.

– Mi-am redus din timpul de stat pe internet și am reușit să gestionez onorabil toate mesajele, invitațiile și altele asemenea care au venit peste mine ca un tsunami. Mi-am propus și reușesc să stau offline în weekenduri și cîteva ore bune pe zi, cînd nu ating laptopul sau telefonul.

Am și multe minusuri. Cîțiva oameni care m-au dezamăgit grav și pe care, probabil, și eu i-am dezamăgit, la rîndul meu. Multe ore de somn lipsă, căci am tras de mine incredibil, ca să fac față ritmului pe care mi l-am impus. Cînd mă uit înapoi, îmi pare că a trecut muuult mai mult decît jumătate de an, într-atîta de condensate au fost toate.

Sunt obosită. Grav. Deși nu erau mari șanse să îmi iasă, am decis în urmă cu cîteva zile că mă opresc. Iar Bunuțul/Universul a făcut să fie posibil. Așa că fac o aroganță și plec două săptămîni în vacanță. La mare, desigur. Nu îmi amintesc ultima dată cînd mi-am luat două săptămîni legate concediu. Nu știu dacă meritam o asemenea bucurie, după toate bucuriile pe care le-am primit deja anul ăsta, dar plec, oricum. Nu voi scrie pe blog și voi consuma cu extremă moderație internet, deși voi avea la îndemînă. O să scriu, căci atunci cînd sunt odihnită și am timp la dispoziție îmi iese cel mai bine. O să dorm. O să fac plajă. O să citesc, mult de tot. Am un rucsac de cărți dorite la dispoziție. O să mă plimb, o să rîd cu bigudiul mic și prietena ei, care au binevoit să mi se alăture o săptămînă. Cu oamenii dragi care vor fi cu mine. O să înot. O să mă trezesc cu marea în retină și o să mă culc cu ea în urechi. O dată pe an, cel puțin, mă întorc la trăitul pe mal de mare, cu doar cu minimul necesar vieții. Fără nimic în plus față de ce e nevoie ca să supraviețuiești. Apă, mîncare, ceva pe care să pui capul, o cîrpă cu care să îți acoperi goliciunea atunci cînd trebuie. De fiecare dată asta mă face să îmi intre și mai bine în cap că nu avem nevoie de vile, mașini luxoase, pantofi de sute de euro, gadgeturi fițoase și alte lucruri complet inutile care nu fac decît să deschidă apetitul pentru altele și mai. Viața și fericirea sunt despre lucruri simple. Dar despre toate astea, cînd mă voi întoarce din paradisul personal.

Ceea ce vă doresc și vouă, oricum ar arăta el, mai simplu sau mai exotic. Ne recitim peste două săptămîni. Cine nu poate de dorul meu, sunt peste 200 de texte aici, are ce consuma, e ca la bazar, avem de toate, de rîs, de plîns sau de tăcut. Mă înclin și vă mulțumesc.

Lasă un mesaj

avatar
15 Discuții
0 Răspunsuri la discuții
0 Urmăritori

Comentariul cu cele mai multe reacții
Cele mai fierbinți discuții

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Abonează-te
cele mai noi cele mai vechi cu cele mai multe voturi
Notificare pentru
ILUZIA
Utilizator

sa-ti fie vacanta cum ti-a fost anul ! sa vii cu sufletul curat-curatel de toate cele grele cate s-au strans acolo si cu inima usoara dar plina !

CC
CC

Vacanta binemeritata, ma bucur sa aud. Bilantul e atat de pozitiv plin, felicitari, clar ai tras mult de tine. Asa ca luna iulie cu sfantul Soooomn si mare cu carti se impunea. Ramanem „fidei”. Pe curand!

Mihaela Mulesiu
Utilizator

relaxare maxima in „paradisul personal” iti doresc!!!
te astept cuminte aici desi imi va fi dor…..

Bucur Oana Cristina
Utilizator

Vacanta placuta! Si lectura cu duiumul!

Claudia

Vacanta placuta! O sa-mi fie cam dor 🙂

Beornotbe

Silence … si respect …

Lorin

Pace ție, femeie !

Liliana Radulescu
Utilizator

Sa ai o vacanta exact asa cum ti-o doresti;sa-ti ofere tot ce astepti de la ea!

mada

Have fun!!!

Nataia
Utilizator

Sa ai o vacanta frumoasa in care sa-ti incarci bateriile bine, bine.:)

Vio

Have fun, enjoy and relax!!!

alunelu
Utilizator

2014 a fost anul decolarii tale si acum faci o alimentare in zbor. Iti doresc sa-ti mearga bine si sa fii in continuare da capu’ tau.

Borgia

Valuri linistite.

O admiratoare
Utilizator

ma gandesc la cate ai mai realizat de atunci, de cate ori ai mai avut bateriile epuizate si reincarcate, la progresul tau inuman… esti uimitoare, baiata! sa ai inca multe vacante placute sau, si mai bine, sa ti se transforme viata intr-o vacanta magnifica si continua! pup.