lansări și alte evenimente

Contemporary Istanbul – o experiență

Trebuie că am ațipit, fiindcă mă trezesc în ciripiri vesele și cîntecele într-o limbă pe care nu o înțeleg deloc. Pe ecranele din avion se derulează un film animat cu personaje Lego care cîntă voios despre regulile de securitate în timpul zborului. Contrariant pentru mine, dar e antrenant, așa că mă uit la el, deși nu înțeleg nicio boabă. Urmăresc și versiunea în engleză, la fel de veselă, apoi adorm la loc. Mă trezește o stewardesă frumoasă, care îmi așază mîncarea în față. Mănînc, deși e o oră imposibilă pentru micul dejun, abia se crapă de ziuă, apoi adorm la loc, foindu-mă și invidiindu-l pe tipul de lîngă care are pernă specială pentru zbor. Mă trezesc abia cînd trenul de aterizare atinge pista. Sunt în Istanbul. Pentru prima oară în viața mea. După debarcare, văd o pancartă mare cu numele meu pe ea. Mereu mi-am dorit să fiu așteptată în aeroport cu o pancartă cu numele meu pe ea. Mă face să mă simt importantă. Tipa care o poartă mă conduce la o mini-mașinuță electrică și mă plimbă cu ea prin tot aeroportul; mă simt ciudat cocoțată pe drăcovenia aia și alunecînd fără zgomot printre oameni care merg pe [...]

paris și încă ceva

Nu am văzut niciodată Parisul. În urmă cu exact zece ani, văru-meu locuia la Paris cu familia și m-a invitat să merg la ei. Pe vremea aia mi-era teamă rău de avioane, așa că am vorbit cu prietena mea să mergem împreună. Ne-am luat bilete de avion cu vreo lună și ceva înainte, am vorbit cu mama să stea cu fetele, urma să stăm cinci zile la Paris, eram foarte bucuroasă. Apoi lucrurile s-au precipitat în viața mea, mi-am schimbat jobul, așa că nu am mai putut pleca în vacanță, nimeni nu te angajează și îți dă concediu imediat după, aveam un post cu răspundere, așa că am renunțat la plecare, era singura alegere posibilă atunci. Prietena mea a plecat singură, a văzut Parisul, eu am stat acasă și am muncit. M-am bucurat din suflet pentru ea. De atunci, am trecut cîteva ori prin Paris, de la un aeroport la altul, dar niciodată nu am și stat. Am zis că îl voi vedea cînd va veni vremea. Nu mi-am imaginat că vremea aia va fi o lansare. Și nici că voi scrie o carte care mă va purta prin atîtea locuri minunate. Joi zbor spre Paris, pentru ca vineri să [...]

De |2018-10-13T16:17:47+00:0025 iunie, 2018|Categorii: lansări și alte evenimente|Etichete: , |2 Comentarii

spectacolul Orbi, în regia lui Chris Simion-Mercurian, la C’Art Fest

Știu că am ținut secret pînă acum, dar de acum nu se mai poate, căci în cîteva zile va fi făcut public programul integral al ediției a cincea a C’Art Fest, așa că iată: se pregătește spectacol de teatru după Orbi. Chris Simion- Mercurian pregătește, iar la festival vom avea primul spectacol lectură, mai exact repetiție cu public, o experiență extrem de interesantă pentru orice iubitor de teatru, mărturisesc că eu una nu am asistat niciodată la vreuna, nici măcar la prima mea piesă de teatru, Împreună, pe care am văzut-o direct din calculator pe scenă, la premieră. Vineri, 20 iulie, veți putea asista, în cadrul festivalului de la Cristian, la repetiția cu public a spectacolului Orbi. Cu Carla Teahă în rolul Bogdanei, terapeuta, Ilona Brezoianu în rolul Alexei și Vlad Logigan în rolul lui Călin, Cristi Iacob și Gabriela Iacob în rolurile vecinului și soției. Dramatizarea și regia sunt ale lui Chris, așa că habar nu am la ce să mă aștept, dar sunt precisă că va fi ce trebuie, așa cum sunt piesele puse de ea. Povestea a început încă din iarnă, cînd Chris mi-a zis că vrea să ridice spectacolul, o idee de-a ei și de-a colegilor [...]

De |2018-10-13T16:19:14+00:0031 mai, 2018|Categorii: lansări și alte evenimente|Etichete: , , |1 Comentariu

variaciones rumanas en Granada

În ultima vreme mi se tot arată întîmplări atît de faine, teribil de faine. Cum sunt invitațiile astea două despre care vreau să povestesc acum aici, în casa asta a mea virtuală, poate interesează pe cineva. Iar dacă nu, nu e bai, or rămîne aici pentru mine cît trăiesc. Și după ce nu oi mai trăi, vreunui nepot, de o fi. Dacă nu, nu. Prima a fost invitația în Olanda, dar care se va întîmpla mai tîrziu, în 11 mai, aproape de ziua în care voi împlini 41 de ani. Și despre care voi reveni atunci cînd toate vor fi gata, afișe, invitați confirmați, evenimente conexe și tot tacîmul. Dar ce știu acum și nu mă pot abține a împărtăși (mă știți de incontinentă, doar) e că pe 11 mai voi lansa Orbi la Amsterdam. Detaliile precum felicitările, masa și dansul, nu aveți grijă, le voi împărtăși din și la timp. A doua, care se va întîmpla curînd, este invitația în Spania. Mai precis, Granada și Cordoba, unde voi merge alături de Ana Barton, Ana-Manon Pitu și Alice Popescu, poftite noi toate fiind de către Oana Ursache, profesor la catedra de română a Universității din Granada. Vor fi multe evenimente, [...]

De |2018-03-07T22:31:42+00:007 martie, 2018|Categorii: lansări și alte evenimente|Etichete: , , |2 Comentarii

frumosul și greul, ediția UK

Zile lungi, grele și frumoase (uneori trebuie să fie mai întîi greu ca să fie frumos sau poate asta e doar una dintre credințele mele limitative) am trăit în săptămîna ce a trecut. De ieri sunt acasă și încă nu reușesc să mă dezmeticesc, sunt aproape catatonică, nu vreau să fiu acasă, vreau înapoi. Scriu aici în primul rînd ca să nu uit. Să nu uit emoțiile, bucuria, strîngerile de inimă bune, dar și alea mai puțin bune, să nu uit verdele ierbii irlandeze, îmbrățișările și tremurul ușor al oamenilor care m-au strîns tare, diminețile în care mă trezeam prea devreme pentru fusul orar englezesc (cît de mult contează două ore diferență!) narcisele și ghioceii înfloriți în parcurile londoneze, rîsul și ironiile copiilor mei, mergînd la pas pe străzile din Dublin noaptea, pe malul rîului Liffy, felul în care cea mică ne ținea pe mine și pe bărbatu-meu să nu cumva să traversăm pe roșu, după ce era să ne calce o mașină care venea din altă direcție decît ne așteptam, zorul pe care li-l dădeam în diminețile cu zboruri mult prea matinale, agitată că pierdem avionul, senzația stranie de anxietate ce mi se activa de fiecare dată (și au [...]

De |2018-10-13T17:12:45+00:009 februarie, 2018|Categorii: bucăți din mine, lansări și alte evenimente|Etichete: , , , |11 Comentarii

Orbi în Brașov, București, Londra și Dublin

E un început de an foarte aglomerat pentru mine, însă bucuria mea e atît de mare încît oboseala devine complet secundară. Niște magneziu și trece.  Am evenimente care se țin lanț, unele în țară, altele în afară,  zici că sunt vreo formație în turneu, nu altceva, așa că am zis să le grupez aici pentru cei ce sunt interesați și vor să ne cunoaștem, să povestim. Niciunul dintre evenimente nu va fi genul simandicos, așa că vă aștept cu drag la taclale pe marginea Orbi-lor. Vom fi Orbi peste tot, Orbi la munte și la mare, Orbi în țară și în străinătate, ce mai... Așadar, în cadrul campaniei autorul lunii inițiată de Libris, vom avea o întîlnire pe 26 ianuarie, la Șt. O Iosif, la ora 18.00. Evenimentul de facebook e aici. E ziua copilului meu mic, însă voi fi acolo să discutăm despre carte, fiindcă era un eveniment fix și nu s-a putut muta. Între timp, dacă tot vorbim despre campania Libris, am tot semnat muuulte sute de cărți, vă reamintesc că pînă la finalul lunii puteți cumpăra toate cărțile mele, inclusiv Orbi, cu reducere și autograf, de aici.   Miercuri, pe 31 ianuarie, de la ora 19.00, [...]

De |2018-10-13T17:21:32+00:0017 ianuarie, 2018|Categorii: lansări și alte evenimente|Etichete: , , , |1 Comentariu