tinerelul și „baba”

120

Mie îmi place tare cuplul prezidențial francez. Și nu pentru că și soțul meu e mai tînăr cu cîțiva ani decît mine, deși este (în genere a fost invers, pînă acum). Ci pentru că mi se pare o relație asumată, matură.

Firește, pentru noi, românii, obișnuiți să măturăm rahatul sub preș, e un șoc cultural că soția lui Emmanuel Macron e mai în vîrstă cu 25 de ani. Ne permitem să judecăm, să facem glume oribile despre cum îi plac mortăciunile, unii, mai psihanaliști de fel, decid că are mommy issues și de aia s-a însurat cu o femeie care poate să îi fi fost mamă etc.

Într-un modul de terapie de grup pe tema vulnerabilității, a fost nevoie să spunem un lucru pe care nu l-am mai spus nicicînd, nimănui, un secret bine îngropat. 90% dintre secretele devoalate în grup erau din zona sexualității. A fost una dintre conștientizările noastre: că stăm foarte rău la capitolul integrare a sexualității noastre. Eram un eșantion reprezentativ acolo, iar eu cred asta cu putere: că suntem niște neasumați, niște speriați, niște rușinați, niște ascunși cînd vine vorba de sexualitate. În primul rînd a noastră, iar asta se revarsă asupra restului.

Zicea cineva că se așteaptă ca un om care are destinele unei țări în mîini să fie, dacă nu perfect, cel puțin mai în limitele normalului pe care îl acceptă societatea. Oh, well, iată că la Trump există aceeași diferență în sens invers, dar asta e ok, fiindcă bărbatul e cel în vîrstă, iar asta vedem mereu, toți tipii bogați și bătrîni își iau neveste tinere, e un normal acceptat, ba chiar dezirabil, nu e așa? Nu îi bănuim de daddy issues, ci îi invidiem, uite, domne, la ăsta, ce norocos, ce bucată și-a tras!

Noi nu l-am fi votat niciodată pe Macron. În schimb, l-am votat pe Băsescu. Și pe Iliescu, mai multe mandate la rînd. De cînd Macron e în ochiul public românesc, am citit comentarii care m-au făcut să vreau să vomit.

Nu văd ce legătură au opțiunile sexuale/amoroase ale unui om cu capacitățile lui de a conduce o țară. Mai ales atunci cînd sunt asumate, la vedere. Cunosc un manager important, de multinațională, care este sex-addict. Omul a dus nu doar compania pe culmile succesului, ci și viața lui sexuală. Este un împătimit al cluburilor de swing, iar în afara lor seduce pe bandă rulantă femei, uneori cîteva pe zi. Firește, toate lucrurile astea sunt ținute strict secret, pentru public este un domn căsătorit cu doi copii, care își vede de treaba lui. Un alt manager, care a făcut dintr-o firmă mică o companie mare, este homosexual reprimat, stă pe Tinder-ul gay toată ziua, de asemenea căsătorit cu copii. Un al patron pe care îl cunosc, cu afacere care merge unsă, este însurat cu o femeie de vîrsta lui, dar are ca fetiș tipele foarte grase și mai în vîrstă, așa că e un cunoscut al stabilimentelor ilegale care vînd așa ceva, toate prostituatele supraponderale și purii îl cunosc. Businessurile merg strună, sunt niște manageri de succes.

Sigur, toate astea sunt lucruri ținute secret, sunt puțini cei care știu despre oamenii ăștia care le sunt opțiunile sexuale. Și e ok, atîta vreme cît mimează normalul.

Și vine Macron, însurat cu o tipă mai mare ca el cu două decenii jumate, și ne trezim mari psihanaliști și bullies, fiindcă în capul nostru mic, obișnuit cu minciuna pe care ne-o spun alții și ne-o spunem noi, nu încape așa ceva.  Deodată ne simțim superiori fraierului de Macron care umblă cu o babă, pe cînd noi suntem căsătoriți cu oameni de vîrsta noastră, poftim, ce rezolvați psihic suntem, bubele noastre nu sunt la vedere, părem fericiți cînd punem poze pe Insta și Feis?, părem, ar zice cineva că nu am mai făcut sex cu nevasta de doi ani?, nu ar zice, nici că ne plac curvele și le frecventăm des, nici că avem o amantă sau două, nici că ne plac minorele deși avem 50-60-70 de ani, nici că poate am violat vreo fetișcană cînd eram mai tineri și ea nu s-a dus, de rușine, să ne reclame (un procent uriaș de violuri nu au fost niciodată raportate), așa că nu știe nimeni, nici că bem și îi mai ardem una nevestei, nici, nici. Fiindcă nimic din toate astea nu e la vedere. Cum să nu ne revolte că Manu umblă cu o babă la vedere, se mai și mîndrește cu ea, revoltător!

Mie tocmai de asta îmi place cuplul Macron. Or fi și acolo niște issues, așa cum sunt în fiecare cuplu și alegere de cuplu pe care o cunosc sau am făcut-o eu însămi, nu e treaba mea, nu sunt psihoterapeutul lor. Însă mie mi se pare că transpiră sinceritate și o formă de iubire, de susținere, de parteneriat pe care noi nu prea îl vedem nicăieri. Și curaj și asumare. Și asta cred că ne sperie extra, suntem obișnuiți cu cuplul Băsescu-Udrea, pe nevastă nu am văzut-o mai deloc, cu Nina Iliescu, cu Mihaeladragosteamea. Suntem obișnuiți cu femei „la locul lor”, care să nu iasă în evidență prin nimic, maximum prin vulgaritate și vîrstă mică, dar toate astea sunt în niște tipare cunoscute, le putem face față.

Îmi place prima doamnă, mi se pare o femeie frumoasă și demnă. Și tînără. Mi-a plăcut tare și fotografia asta, care surprinde un gest de mare tandrețe, de asemenea în dezacord cu ce suntem obișnuiți noi. Și eu îi pup mîinile bărbatului meu, nu doar el pe ale mele. Fiindcă suntem egali și nu ne subordonăm unul celuilalt.

Visez la o vreme în care o să ne intereseze mai puțin alcovul altora și mai mult al nostru. Și aș pune pariu că cei mai vehemenți dintre cei care batjocoresc cuplul prezidențial nu sunt tocmai bine ei înșiși la capitolul femei/bărbați și sex.

 

LE: Pentru că cele mai multe comentarii vorbesc despre pedofilie, iată o info primită de la un cetățean francez:  Legea franceză prevede vârsta legală a actului sexual, care este de 15 ani. Vorbim de majoritate sexuală. Un adult nu se expune, deci, sancțiunii penale în cazul unui act sexual consimțit cu un minor de 15 ani împliniți. Desigur, coruperea minorului de 15 ani împliniți este supusă sanctiunii penale, dar nu vorbim de corupere în sensul agățatului ci de incitare la act sexual, pornografie infantilă sau prostituție. Desigur, un profesor se expune sancțiunii penale, dar doar în cazul în care actul sexual consimțit cu un minor de 15 ani împliniți chiar este dovedit, deorece se consideră că autoritatea sa de profesor poate induce consimțământul elevului în mod natural.

Articolul anteriorvînătoarea de oameni
Articolul următorflamingi
Click-ul pe care îl dați e fierăstrăul cu care faceți sternotomia mea. Îmi deschideți pieptul și umblați pe dinăuntru prin mine. Umblați ușor, rogu-vă, că mă doare. Nu atingeți, nu zgămîiați, nu etichetați. Nu parcați pe aortă, nu scuipați. Nu vă urcați încălțați cu cizmele pline de noroi. Mulțumesc.
Abonează-te
Notificare pentru
guest

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

120 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
unu
unu
8 mai 2017 17:16

Sigur, cuplul e simpatic, ei sa fie sanatosi.
Ca parinte, insa, intrebarea la care nu am reusit sa imi raspund inca e daca cand vreunul din copiii mei ar avea 14 ani (sau 16 dupa cifrele mai „oficiale”) as fi de acord sa aiba o relatie cu un adult de 39. Si ce as crede eu despre adultul ala…
Tu ai raspuns la asta?

Maria
Maria
8 mai 2017 18:51
Reply to  unu

Macron are 39 de ani. Nu e tinerel. S a insurat cu profesoara lui, dupa ce s a terminat scoala. Nu e acelasi lucru cu ce spui tu.

Dorin
Dorin
8 mai 2017 20:03
Reply to  unu

Fratele meu, la 14 ani are buletin. Ce treaba ai tu cu ce ii place fiului tau si de cand are nevoie de acordul tau ca sa aiba o relatie? Sincer, mi se rupe ce crezi tu despre adultul ala. E alegerea lui si a fiului sau fiicei tale.

Dar na, asa e cand ai prea mult timp liber si crezi ca totul ti se cuvine. Nu e nevoie sa imi raspunzi, sunt convins ca argumentele de genul „eu te-am facut eu te omor” ti se par legitime.

unu
unu
9 mai 2017 09:12
Reply to  unu

@Dorin – Ce spun eu, si ce intelegi tu… Eu am vorbit despre niste INTREBARI normale pentru un parinte. Nu sunt in situatia aia, nu am si raspunsurile, nu sunt in postura sa le caut cu adevarat si sa iau decizii. Dar de aici si pana la „eu te fac, eu te omor” ai ajuns cam repede.
N-am inteles nici partea legata de timp liber si ce mi se cuvine si ce nu.

Sunt doar niste intrebari, repet, pe care mi le pun, atat ca parinte, cat si ca adult.

Vasile
Vasile
9 mai 2017 10:34
Reply to  unu

Unu, el are 39 de ani, este matur. E absolut decizia lui cu cine este, ce varsta are. Daca totul este consimtit este perfect moral si legal. In plus sunt convins ca este un om cu un moral si o moralitate corecta, stie ca o sa aiba probleme de sanatate sotia lui inaintea lui, stie ce nu mai e perfecta ,ca noh varsta, si alege sa stea cu ea si sa o iubeasca. Este mult mai ok decat bosorogii de la noi ce umbla cu femei de 20 ani, ei se distreaza , el isi asuma si iubeste. Cand ai… Citește mai mult

ad
ad
9 mai 2017 11:28
Reply to  unu

nici parintii lui Emmanuel n-au fost de acord si i-au cerut lui Brigitte sa renunte sa-l mai vada pana implineste 18 ani. Brigitte n-a putu sa promita asa ceva, a scris ea in cartea biografica despre EM.

Marius
Marius
9 mai 2017 12:08
Reply to  unu

Am tot vazut un aer de superioritate din partea celor cu copii si chiar nu inteleg de ce (mai ales ca vad la tot pasul modele de parinti din categoria „asa nu” ) , in cazul tau de exemplu nu inteleg cum poti tu sa iti pui aceasta intrebare (puierila prin simplul fapt ca vorbim despre barbatul X la 39 de ani despre care nu cunoastem nimic, exista X% sanse ca acel barbat sa fie cel mai bun pe care il intalneste in intreaga viata) . Hai sa nu mai generalizam pt ca ne tine pe loc, uneori ne trage… Citește mai mult

Una
Una
9 mai 2017 19:34
Reply to  unu

Intrebarea mi-am pus-o. Insa mi-am mai pus una: faptul ca pun problema asa nu e generat de toate cliseele bagate in cap de altii? Viata mi-a demonstrat ca mie, personal, poate sa-mi placa oricine are anumite calitati. Varsta nu e o calitate. Poate si copilul meu are acest drept, sa-i placa de cine i-o placea. Pana la urma, toti cam facem ce consideram ca e bine pentru noi, chiar daca parintii nu sunt de acord. Viata e a fiecaruia. Eu nu cred in „eu te-am facut, eu te omor”. Tu?

unu
unu
10 mai 2017 10:27
Reply to  unu

@UNA Daca citeai mai sus ai fi vazut ca s-a mai „discutat” cliseul cu „eu te-am facut, eu te omor”. Observ un soi de lene mentala in a veni cu argumente sau in a intelege ce vrea cel ce deschide o discutie (buna, proasta, nu conteaza) sa zica. Recursul la o exagerare de genul asta mi se pare inutil. Deci daca eu imi pun INTREBARI inseamna ca sunt adeptul unui astfel de model de educatie? Am zis clar, si am fost sincer, ca nu am raspunsurile inca. Alta chestie care nu prea s-a inteles e legata de ADULTUL in relatia… Citește mai mult

Aurelia
Aurelia
11 mai 2017 09:03
Reply to  unu

Parintii ar trebui sa se intrebe: „copilul meu e fericit?” Daca raspunsul este da, restul nu conteaza. Cati dintre parinti se intreaba daca copilul lor este fericit? cati ii ajuta (intr-un fel sau altul, nu ma refer la partea materiala) sa fie fericiti? Romanii fac copii pe care ii impovareaza cu diverse inca inainte de a se naste… nu conteaza ce va dori copilul acela, el trebuie sa faca ce spun parintii si gura lumii. Si, nu in ultimul rand, unii se nasc cu sufletul batran si raman asa indiferent de imprejurari, iar altii se nasc tineri si raman cu… Citește mai mult

Dorin Ciobica
Dorin Ciobica
8 mai 2017 17:34

La primele ore ale dimineţii, analiştii politici, economici şi de familial planning din Piaţa Obor s-au adunat ca să dezbată modul în care indicele „Ochii lui Dobrin” va fi afectat de vârsta d-nei Brigitte Macron.

laura
laura
8 mai 2017 17:53

Si eu sunt „baba” in aceeasi postura. 19-le ce ne desparte mereu lasa loc de ochi maaaaari si zambete fortate. Suntem bine mersi de 6 ani impreuna si nu as schimba nimic la mine/el/noi. Pup mainile barbatului meu pentru ca mainile lui sunt refugiul meu cald si ocrotitor. Cel mai fain e ca am invatat sa savurez mutrele dezorientate cand in loc de „hai sictir” ii servesc pe rautaciosi cu precizarea: fiica-mea are 21!!!! Mutrele lor complet aplatizate sunt de nepretuit. 🙂

Aurora Dillon
Aurora Dillon
8 mai 2017 19:03
Reply to  laura

Intr-o Romanie, balcanica, inapoiata trebuie sa ai un curaj nebun sa fii „cougar”. Imi inchipui comentariile vulgare, romanii folosesc permanent termenul de „baba” si „mosh ” cu sens derogatoriu, cu acea atitudine unsuroasa cu care se uita lung dupa tinerele. Curvarii cu doua, trei neveste sau Mai multe sunt alesi in Parlament si sunt invidiati.

glodin
glodin
8 mai 2017 22:41
Reply to  laura

…esti minunata !Si eu sunt in aceeasi barca!Hai sa dam cu frustratii si complexatii de pamant !

Dan
Dan
9 mai 2017 09:19
Reply to  laura

Felicitari ! 😀
Vorba francezului: cainii latra, ursu’ merge !

Alina
Alina
10 mai 2017 16:31
Reply to  laura

Eu 44 el 28. Suntem de 2 ani impreuna dar am realizat impreuna mai multe decat am facut-o cu altii in 6 ani (si nu ma refer la lucruri materiale). Pe langa dragostea care o traim impreuna avem un parteneriat care tinde spre perfectiune. Avem 2 variante, sa dam cu piciorul la fericire din cauza cutumelor si sa speram ca o sa ne mai nastem odata sau sa se ne bucuram de viata indiferent ce spun altii…Fiecare alege…eu am ales sa traiesc fericita.

Aliss
Aliss
8 mai 2017 18:36

…am un băiat,si dacă ar arată așa fericit si împlinit ca Macron, puțin îmi pasa vîrsta nevestei…

mary
mary
8 mai 2017 22:53
Reply to  Aliss

Felicitari,doamna!ati surprins esentialul!

Noi
Noi
25 august 2017 16:00
Reply to  Aliss

Eu sunt mai mare cu 3 ani, suntem impreuna de 15 ani, casatoriti de 11 si avem un baiat. Cum ar fi sa ii interzicem baiatului sa fie cu una mai batrana? :))))

Maria
Maria
8 mai 2017 18:55

Pot sa fie fericiti cat vor ei, presedinte bun tot nu o sa fie. Nu l am votat decat ca ne era frica de LePen, si atat. Economic e o catastrofa!

Alina
Alina
10 mai 2017 16:34
Reply to  Maria

Dna Maria, nu asta era subiectul…incercati la alt http://www…..

Aurelia
Aurelia
11 mai 2017 08:52
Reply to  Maria

de unde stii? oricine e mai bun ca Hollande si, probabil, ca Le Pen

Mihaela
Mihaela
8 mai 2017 18:57

Subscriu. Inca nu am citit/auzit comentariile duduilor „asezate” si cu „frica lui Dumnezeu” despre doamna Macron. Si am sentimentul ca nu sunt departe de ipocrizia barbatilor…

Gabriela Apostu
Gabriela Apostu
8 mai 2017 19:00

Poti sa fii convinsă. Doar impotententii, sexual si emoțional vorbind, sunt cei mai guralivi în zona asta, folosind cu o ușurință mare batjocora. Creștinește vorbind este necesar să fie înțeleși. Acolo sunt suflete ofilite, obosite, neîmpăcate.

Marci
Marci
8 mai 2017 19:01

Credeti ca poate conta varsta cuplului? Eu nu! Important este ce isi ofera acel cuplu: iubire, respect, iar in momentul cand nu vor mai simti aceste sentimente fiecare isi va alege alt drum. Si apropos , nu uitati ca facem si crestem copii pentru societate, au viata lor si noi parintii nu avem dreptul sa luam decizii privind viata lor amoroasa, fie ca ne place sau nu! Toate cele bune !

Constantin Munteanu
Constantin Munteanu
8 mai 2017 19:12

De ce moșnegii au ”dreptul” la adolescente/fete foarte tinere și o doamnă nu poate avea o relație cu un tânăr?! Marile romane ale lumii s-au construit pe diferența de vârstă în favoarea tânărului, doamna fiind ”mai coaptă”. Aici, chiar cred că ”în spatele (eu aș zice alături) unui bărbat de succes stă întotdeauna o doamnă.

glodin
glodin
8 mai 2017 22:44

Inca un comentariu ca asta si-ti cant:te iubeste …femeile… glumesc ,esti ok

mihaela
mihaela
8 mai 2017 19:19

Recunosc ca prima reactie a fost: „Oooo!!!!!”-putin dezaprobator, dar mi-am revenit si gandul minunat ce m-a insotit toata ziua a fost: DECI se poate!!! Intre noi sunt doar 13 ani. Daca ei pot sa conduca o tara si noi putem sa ne implinim visele.

Elena
Elena
8 mai 2017 19:35

Am cunoscut si eu un cuplu in care ea e mai mare cu 16 ani, au impreuna un copil, nu stiu exact de cati ani sunt impreuna, pot sa estimez ca sunt 8-10 ani, si pare ca se iubesc f mult. Pentru o secunda, recunosc ca m-am intrebat, dar mi-am dat seama ca nu ma priveste pe mine, iar dragostea lor spune totul.

Tequila
Tequila
8 mai 2017 19:43

Sunt de acord cu tot ceea ce ai scris, Petronela. 🙂
Cuplul prezidențial francez Macron îmi place, și cred că este unul rar, fericit, unit.
Mi-ar fi plăcut cuplul Macron și acum 10 ani, și acum 15 ani. Soția sa a fost și este o femeie foarte drăguță, cu mult farmec.
O singură chestie însă zic: eu una, la 40 de ani, nu aș putea în ruptul capului să mă îndrăgostesc de un băiat de 15-18 ani, n-aș putea să îl privesc cu erotism.

glodin
glodin
8 mai 2017 22:49
Reply to  Tequila

..daca te gandesti ca varsta e doar un numar si ti-o asumi nu cred ca nu te-ai aprinde !Asta-i educatia comunista pe care o avem in gene!Dezbracati-va de minciuni si inchideti ochii:varsta e doar un numar…

Alexandra D
Alexandra D
10 mai 2017 22:15
Reply to  Tequila

Ba eu as putea , numa ca n-am avut norocul sa-l gasesc. Dar altele au fost / sunt mai norocoase. Bravo lor !

Raluca
Raluca
8 mai 2017 19:46

Desi la inceput recunosc ca am judecat situatia lor, mi am dat seama de fapt ca acest Macron este un barbat adevarat! In ciuda diferentei de varsta, el nu numai ca isi asuma aceasta relatie dar are si tupeul sa candideze la presidentie si sa-si urmeze visul, in timp ce alti barbati cu relatii „normale” (casatoriti cu femei de varsta lor) nu sunt in stare sa si asume relatiile respective si dau dovada de lipsa de barbatie la orice pas. Bravo Macron! Nimeni nu e in masura sa zica ce trebuie sa simti si ce nu, si mai ales fata… Citește mai mult

Ana Maria Bedreagă
Ana Maria Bedreagă
8 mai 2017 19:48

Mie îmi place de ei că au făcut imposibilul posibil.

Romba Cucu
Romba Cucu
8 mai 2017 20:28

Ma intreb si eu precum Mos Ioan Rotitu’, oare cum in toate exemplele de mai sus alese, cei care sint perverti, sint numai barbati? Ce or zice doamnele lor care ii asteapta cuminti acasa, amestecind in blide si facind lectiile cu cei mici? Dar ce or zice acei domni pervertiti daca si doamnele lor or face exact la fel; sa isi implineasca fantezii neimplinite cu grasi, piticoti, elfi, extraterestri? Eu zic sa incepem sa promovam o lume bolnava, ca numai asa o facem sanatoasa. Hai sa traim si sa fim fericiti!

alexandra c
alexandra c
8 mai 2017 21:21

stiu ca undeva toti avem macar un firicel de judgement. dar dintre toate lucrurile pe care le-as putea judeca, cu cine se iubeste cineva mi se pare absurd. mi-e greu sa inteleg ce inseamna sa stai sa condamni un cuplu in care ea este cu 20 de ani mai mare. nu inteleg cum poti sa dai asa a prost din gura si sa nu te uiti in ograda ta imputita?! pe lumea asta iubirea cred ca este una din putinele lucruri care ne ajuta. de ce sa ne batem joc? este minunat articolul, fix ce gandesc cuvant avec cuvant! 🙂… Citește mai mult

Roxana Irimia
Roxana Irimia
8 mai 2017 21:37

Românii văd gerontofilia numai când un bărbat se însoară/are o parteneră (mult) mai în vârstă decât el. Când e invers… Surpiză… E normal. Ce ți-e și cu normalitatea asta… Depinde cine o stabilește. Și pe vremea Inchiziției era normal să arzi pe rug medici. Acum lucrurile parcă s-au mai schimbat…

Antonio
Antonio
8 mai 2017 21:39

Situatia de facto este una fericita. Se iubesc, sunt trup si suflet unul pentru celalalt. O.K. Insa sansele sa imbatraneasca fericiti alaturi sunt minime. Daca , Doamne fereste, il loveste pe Macron o boala incurabila, s-ar putea sa plece impreuna pe lumea cealalta. Insa daca nu se intampla, Macron va fi unul dintre cei mai longevivi vaduvi. Asta asa, ca o observatie. Si desigur, daca nu se orienteaza spre o alta vaduva tinerica. Sper ca s-a inteles „spiritul de gluma”. Imi place sa mai destind un pic atmosfera atunci cand lucrurile sunt luate prea in serios. Sper ca am reusit.… Citește mai mult

Marius
Marius
8 mai 2017 21:57

Se pare peste 20 milioane de francezi si-au cam exprimat parerea despre familia tradiotionala a GODporatie 😉 Si oricum, pun pariu ca „baba” stie mult mai multe decat multe amante de mii de euro .. se vede in ochii ei hehe

Alice
8 mai 2017 21:58

Uf, uf! un subiect provocant, incitant nu doar prin ineditul sau, cat mai ales prin multitudinea de aspecte care s-ar putea discuta. Te duce cu gandul nu numai la sexualitate asa cum bine a punctat autoarea articolului, dar te duce de asemenea cu gandul la realitatea traita de noi, in sfera noastra geografica, ne duce chiar cu gandul la aspecte mult mai profunde legate de caractere, de felul cum suntem alcatuiti genetic si mai ales educational. Am sa incerc sa imi sistematizez opiniile pe cel putin trei planuri. Imi cer scuze daca voi abuza de timpul celor ce se opintesc… Citește mai mult

glodin
glodin
8 mai 2017 22:57
Reply to  Alice

Mi-as dori sa fii barbat si doar sa semnezi Alice!Felicitari,dar as fi dorit ca un bb .!sa gandeasca astfel !Minge la fileu …o aveti ,carcotasilor…

O fata
O fata
9 mai 2017 10:35
Reply to  Alice

Sigur, niste argumente cat se poate de juste. Nu imi pasa nici cat negru sub unghie de diferenta de varsta din interiorul cuplului prezidential, cu toate astea, am o dilema morala/legala: daca era vorba de un profesor barbat in varsta de 40 de ani care seducea o eleva de 14 (bine, 16) ani oare priveam cu acelasi romantism si intelegere povestea lor sau zceam ca e pedofil si, cine stie, poate facea si un pic de inchisoare. Daca relatia asta incepea cand el avea, sa zicem, 25 de ani si ea 50 nu as fi avut absolut nimic de obiectat… Citește mai mult

Scott Free
Scott Free
8 mai 2017 23:00

Nu judec pe nimeni si vorbesc in nume strict personal. Sunt de o varsta apropiata de a doamnei Macron atunci cand l-a cunoscut pe domnul Macron la 15 ani. Daca as avea o relatie de natura amoroasa, fie si platonica, cu o adolescenta de 15 ani, cred ca nu m-as mai putea privi in oglinda. Cred ca nu mi-as mai putea privi copiii in ochi. Cred ca un copil de 15-17 ani trebuie sa isi traiasca adolescenta inconjurat de copii de varsta lui, sa experimenteze lucruri normale pt varsta lui samd. Da, un copil de 15 ani se poate indragosti… Citește mai mult

Mash
Mash
9 mai 2017 00:36
Reply to  Scott Free

Respect.

Dorin
Dorin
9 mai 2017 01:23
Reply to  Scott Free

Cand a iesit Trump presedinte sunt convins ca n-ai fost la fel de vocal. Probabil pentru ca nevasta-sa si-a trait tineretea cu copiii de varsta ei. Sau poate pentru ca nu e baiat.

Marina
Marina
9 mai 2017 11:17
Reply to  Scott Free

@SCOTT FREE: ai perfecta dreptate, e frumoasa perechea ACUM (si chiar imi plac mult), cand el are 39 de ani, dar povestea a inceput cand el era minor iar ea foarte majora. Pentru ca ea nu a stiut sa gestioneze o indragostire de adolescent este de criticat si nu de laudat. Faptul ca relatia a tinut mult timp nu anuleaza inceputul urat si penal. Coruperea de minori parca este inca ilegala. Am un baiat de 28 de ani. Daca la 16 ani s-ar fi indragostit de o femeie de 39 de ani as fi facut totul sa opresc aceasta legatura.… Citește mai mult

Gabriela
Gabriela
9 mai 2017 11:18
Reply to  Scott Free

Exact asta am vrut sa spun, am implinit 40 de ani, si mi se zbarleste parul pe mine la gandul ca m-as putea implica amoros cu un pusti de 15. Atat avea, 15 ani. La noi, o astfel de fapta ar fi fost incadrata penal. Daca se intampla la ei, la cel mai inalt nivel, lesinam toti de admiratie. Art. 220 Actul sexual cu un minor (3) Fapta prevăzută în alin. (1), comisă de un major cu un minor cu vârsta între 15 și 18 ani, se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării unor… Citește mai mult

Gabriela
Gabriela
9 mai 2017 12:37
Reply to  Scott Free

Cine a vorbit despre divort?
Acum ne scuzi, pe mine si pe altii ca mine, deoarece vedem in treaba asta o poveste imorala , chiar cu iz penal, dar mai ales pentru ca avem alta parere decat tine. Ne intoarcem in grota noastra de inapoiati. Ce cautam pe aici atata timp cat personajele nu ne lasa muti de admiratie?

Gabriela
Gabriela
9 mai 2017 13:01
Reply to  Scott Free

Ai tendinta sa duci discutia in plan personal.
Apoi, daca ai primi doar comentarii pro, nu cred ca ti-ar placea 😉

Deva
Deva
9 mai 2017 23:01
Reply to  Scott Free

Brigitte are o fiica de varsta lui Macron fosta colega de clasa de altfel si un fiu mai mare cu 2 ani decat Emmanuel (macron) plus o alta fiica cu cativa ani mai tinerica. Cum ea à avut garda copiilor, viitorul sot à crescut inconjurat de tineri de varsta lui, nu? Povestea este mult mai complicata decat pare ????

oana
oana
2 iunie 2017 22:56
Reply to  Scott Free

Hai, duamnele de patruj de ani, zau, chiar nu v-ar placea un pusti de 18? La fel cum oamenii de 40 de ai nu sunt la fel, nici pustii nu sunt la fel… ar fi bine sa nu mai fim ipocriti si sa nu mai comentam degeaba.

Mash
Mash
9 mai 2017 00:33

A pierdut ceva M. alegând cum a ales? Este el în prima și singura lui relație? Așa pare… Poate a mai trăit și altceva până când dna a devenit disponibilă. Și poate că nu i-a plăcut. Ea îl proteja, altele nu. El 16, ea 39. Mai punem 4 la fiecare si ii punem unul langa altul. Ea, Mămică, 43. El, 20. Da, pe el îl înțeleg. Copiii sunt una. Dar faptul ca ea avea un sot, nu trebuia sa conteze (pt el)??? Și-a cerut soția de la… fostul soț? Despre ea, cred că nu avea așteptări, nu credea că el… Citește mai mult

Cristian
Cristian
9 mai 2017 00:40

Cine suntem noi sa ii judecam relatia ?

Mioara
Mioara
9 mai 2017 16:42
Reply to  Cristian

Suntem locuitori intr o tara europeana care e interesata de Franta si deci si de presedintele ei.
Ratiile noastre vorbesc despre noi.

Dr. Dentist
Dr. Dentist
9 mai 2017 02:04

Bravo lor! Bine ca se inteleg si sunt fericiti! Daca privim inapoi in istoria Islamică, cel mai influent om si lider de pe Pamant, profetul Muhammad saws. si-a luat prima lui sotie Kadijea, mai in varsta decat el cu aprox 20 ani +/- ( nu mai retin exact) si a fost monogam pana la moartea sotiei lui . Ca apoi, contradictoriu ca diferenta de varsta, sa o ia de sotie pe Aisha care era o copila ( ultima lui sotie ) . Assalamualeykum!
* astept replici ” minunate” la comemtaroil meu .

Una
Una
9 mai 2017 19:42
Reply to  Dr. Dentist

Si eu tot de exemplul asta mi-am amintit. Cred ca diferenta era chiar cam ca intre domnul si doamna Macron. Cred ca mai putem gasi exemple prin marile familii regale, in care s-au facut aranjamente intre printzishori micutzi si domnisoare mai in varsta. Una peste alta, cutumele se schimba, iar noi suntem sclavii timpurilor noastre (si ai obiceiurilor lor).

radu fefceac
radu fefceac
9 mai 2017 03:21

Tipa care a scris articolul este in sinea ei mult mai ipocrita decat cei pe care ii acuza. Aia chiar e o baba, nu ca ar fi ceva rau in asta, se intampla, dar de ce a pus intre ghilimele? Daca vorbeste de asumare, asuma-ti pana la capat, nu pana la punctul unde iti convine tie ca sa o arzi superior moral. Spune pe bune: tinereleul si-o trage cu baba si e foarte ok. Doar ca ea nu spune asta! Spune frate ca e gerontofil si ca esti ok cu asta! Nu o arde cu ghilimelele ca sa indulcesti gradul… Citește mai mult

Cecilia
Cecilia
9 mai 2017 22:04
Reply to  radu fefceac

Ghilimelele au fost puse pentru ca asa considera altii, nu autoarea articolului.

Mihai Nicula
Mihai Nicula
9 mai 2017 04:20

Nu diferenta de virsta e problema.
Ce nu e ‘curat’ in afacerea lor e ca el era elev si ea profesoara. Intr-o tara civilizata, o astfel de relatie e interzisa. Ea si-ar fi pierdut licenta si libertatea pentru citiva ani..
Si ar mai fi ceva. Daca sexele erau inversate, fata de 15 ani fututa de profesorul ei de 39, ce ati zice, ca parintele fetei?
Acum ca au ajuns la virste respectabile, pare ok. Mai ales ca relatia a durat, e stabila etc. Oricum nu e un exemplu de urmat.

georgeta
georgeta
9 mai 2017 10:12
Reply to  Mihai Nicula

…..oohooo…

eu
eu
3 iulie 2017 17:53
Reply to  Mihai Nicula

Corect! sa fie fericiti, nu le dorim raul dar nici de pus in frunte nu e in regula. Hai sa sara toti profii pe copiii, ce ziceti?

Lucian
Lucian
9 mai 2017 06:33

Pe mine mă distrează tare cum se duce toată lumea după momeală. Treaba asta cu diferența de vârstă este doar propagandă pentru a nu se discuta de spre adevăratul defect pe care îl are Macaron ăsta. Problema lui și a francezilor este că tipul reprezintă doar o unealtă pentru cei care țin morțiș ca acest căcat care este uniunea europeană să nu se împrăștie. Părerea mea e că se va împrăștia indiferent că Macaron e însurat cu mă-sa sau nu. Britanicii s-au trezit, erau gata, gata și francezii. Nemților deocamdată le convine dar s-ar putea să se trezească și ei.… Citește mai mult

Liliana
Liliana
9 mai 2017 09:37
Reply to  Lucian

Exact asa este. Apreciez comentariul. Subscriu. Iar in ceea ce priveste diferenta de varsta, sa fie sanatosi si sa auzim despre ei cand el va avea 55 de ani iar ea 80. Sa vorbim atunci de sexualitate. Consider ca normalitatea este stabilita de natura, nu de legi, mentalitati sau spatii geopolitice. (Valabil ptr. ambele sexe, nu doar cazul in discutie).

eu
eu
3 iulie 2017 17:55
Reply to  Lucian

mai Luciane, pentru acest cacat am muncit de ne-au sarit ochii. Tu mai stii cum era cand nu era UE? Daca nu stii taci!

Rodica
Rodica
9 mai 2017 08:22

Mi se par minunați,nu doar pentru ca își trăiesc relația cu mult curaj ,nu e greu de ghicit că Macron a devenit un atat de tânăr presedinte printre altele datorită experienței Primei sale doamne,cât despre diverse speculații privind intimitatea si sexualitatea lor atunci si peste j ani nu e treaba nimănui,este evidentă conexiunea lor in planuri inaccesibile oricărui ochi.Sunt convinsă că vor marca istoria cu echilibrul ,delicatetea si onestitatea lor ,cel puțin a Franței ,in ani extrem de tulburi si violenti.Doua persoane remarcabile,exemplare,Nu as fi crezut ca mai pot exista in afara cărților lui Balzac.O zi frumoasa carcotasilor!

Alice
9 mai 2017 09:51
Reply to  Rodica

Observatii absolut corecte! Felicitari! In rest, fiecare isi arata capacitatile mintale pe aci, ca ce altceva ar putea sa faca. Problema este ca se deviaza mult de la subiect. Sunt inca multi care nu au citit nimic despre povestea lor. Acei „fosti adolescenti” care azi carcotesc, ar putea sa isi aminteasca (cu onestitate macar fata de ei insisi) ca nu au fost nici ei scutiti de „niscaiva sentimente bizare” fata de cate o „creatura” iesita din comun. Daca nu au avut ocazia, au ramas mai saraci, cel putin mental. In rest, ar fi deosebit de productiv, despre decenta nu indraznesc… Citește mai mult

Cecilia
Cecilia
9 mai 2017 22:06
Reply to  Rodica

Bravooooo!!!

georgeta
georgeta
9 mai 2017 10:04

TOUCHE…tuturor /Marilor Moralisti/ ce se dau cu ..de pamant privind moralitatea matematica dintr/o relatie ….Cunosc atit de bine <BINELE< din cupluri asa zise <corect< formate sub raportul virstei…..sunt componente chimice ,matematice ,spirituale ce converg in formarea unei uniuni de cuplu pe care doar cei ce o fac le stiu .VIVE LE COULPE MACRON

georgeta
georgeta
9 mai 2017 10:05
Reply to  georgeta

….p.s.corijez..COUPLE

Aura
Aura
9 mai 2017 10:17

Romanul care se uita la tot felul de programe Tv unde subiectul preferat tine de viata unor nonvalori…s-a obisnuit sa faca comentarii legate de viata unora…altora….a devenit subiectul lor preferat.De ce trebuie sa ne intereseze viata altora?..de ce trebuie sa despicam firul in „n ” bucati…?…de ce trebuie sa ne dam cu presupusul?..oare nu vom mai ajunge niciodata sa fim interesati si de …ALTCEVA??E atat de important sa stim cat mai multe despre viata reala a unor oameni?..Suntem jalnici!! Cat despre tanarul presedinte al Frantei…iar nu suntem in masura sa ne dam cu parerea atata timp cat …noi am ales… Citește mai mult

Liana Mânzat
Liana Mânzat
9 mai 2017 10:26

De ieri nu mai pot să mă uit la comentarii prin „zone” în care chiar îmi făcea plăcere să intru. Cunoşti oamenii în situații ca asta.
Sunt căsătorită cu un bărbat cu 15 ani mai tânar şi suntem împreună de mai bine de 21 de ani.
Petronela, eşti singura care gândeşte şi este liberă cu adevărat în tot spațiul ăsta online? … cel în care am „apucat” eu să intru, evident!
Nu am ce adăuga.Eşti tu şi te stimez pentru ce şi cine eşti.

Marina
Marina
9 mai 2017 11:24
Reply to  Liana Mânzat

Doamna, imi pare rau ca treceti prin asa ceva, cunosc si eu o pereche fericita cu o diferenta de 9 ani intre ei, dar in cazul cunoscut de mine relatia a inceput cand barbatul avea 30 de ani, nu 16 ani.

Rafy
Rafy
9 mai 2017 10:54

Eu personal il consider un erou.
Cu totii am fost indragostiti in scoala de un profesor. El a avut curaj sa o duca pana la capat.
Respect!

Marius Ignisca
Marius Ignisca
9 mai 2017 12:04

Love conquers all.

Marakesh
Marakesh
9 mai 2017 12:48

articol tipic tie, de gica contra, pentru ca te lesina comentariile in contradictoriu (de la minori, daca se poate) ;))

Lexis
Lexis
9 mai 2017 13:17

Da, intr-adevăr…admirabil!!!Ar trebui toate cuplurile sa fie asa:el de 39, ea de 64…Ce frumos ar fi!Minunat!!!Băiatul tău când are 39 de ani sa se însoare cu o femeie de 64 sa vedem atunci cat de mult iti place.E treaba lor, fiecare decide cu cine îsi împarte soarta, însă de aici pana la a idealiza acest lucru e drum lung…

Radu
Radu
9 mai 2017 13:19

Problema e ipocrizia, da, daca un profesor de 39 de ani avea o relatie cu o eleva de 14 ani, era de mult in puscarie.

Ana
Ana
9 mai 2017 13:33

Eu stiu un caz despre profesoara de matematica de la noi din liceu, s-a cuplat cu proful de mate inca din liceu.. deci minora.. si acum e o profesoara de matematica foarte buna si apreciata de generatii intregi de elevi si bineinteles maritata cu proful de mate!!

D.T.
D.T.
9 mai 2017 15:16

Sincer, și eu mi-aș dori ca la vârsta mea, încă cu un 4 în față, să pot să încep o relație cu o fetiță de 15 ani. Bineînțeles că fiind căsătorit și cu copil nu aș încuraja-o, dar, doamne, ce mi-aș dori să-i provoc o astfel de fascinație ca să declare că vrea să se mărite cu mine și chiar să promită asta! Păcat că nu pot să fiu profesor, așa că slabe șanse întâlnesc și să mai și produc un asemenea efect asupra unei fete de 15 ani. Și poate, cine știe, s-ar putea construi chiar o poveste de… Citește mai mult

Alice
9 mai 2017 17:58
Reply to  Petronela

In sfarsit! Era si cazul sa fie aduse aceste lamuriri. Eu ma intreb, intrucat sunt siderata de preocuparea si modul aprins al unora ce se auto erijeaza in inalti JUDECATORI. Totusi, in iscusinta si istetimea lor, le-a „SCAPAT” un amanunt. Un stat de drept in care dreptul civil si penal chiar functioneaza, NIMENI nu si-a pus intrebari si NIMENI nu a condamnat aceste „fapte reprobabile”?! Mai mult chiar, li s-a permis sa apara in fata unei intregi natiuni?? MAI SA FIE, CE TUPEU! Mai sa fie, CE ERORE! Mai sa fie, CATA NEPASARE! Ce autoritati SURDE si MUTE?! Ce ar… Citește mai mult

Laura
Laura
9 mai 2017 17:10

Mie mi se pare nasol ca ea ca profesoara a acceptat o relatie intima cu un elev al sau, care elev era de aceeasi varsta cu fiica-sa. N-aveti decat sa ma numiti ipocrita, incuiata si alte asemenea. Eu in locul dansei n-as fi putut sa fac lucrul asta, oricat de mult m-ar fi ars iubirea. Desigur, fiecare e liber sa faca cum doreste dar dupa parerea mea relatia profesor – elev n-ar trebui niciodata sa depaseasca anumite limite iar daca elevul e inca prea mic pentru a rationa, adultul ar trebui sa fie mai cu capul pe umeri.

Laura
Laura
9 mai 2017 19:14
Reply to  Laura

Aici nu e vorba de a fi imaculat sa nu, este vorba de responsabilitatea unui adult platit sa educe niste minori aflati la o varsta foarte impresionabila. Nici un exemplu de pe lumea asta nu ma va convinge ca e ok ca un profesor sa corupa emotional / sexual un minor, nici la facultate nu mi se pare ok dar macar acolo vorbim de adulti. Studenta lui Cartarescu era macar majora, cu totul alta e situatia cand vorbim de un minor sau minora de liceu abia iesita din pubertate.

Una
Una
9 mai 2017 19:50

Adolescenta a fost inventata de romantici. Pana atunci, erai copil sau adult. Varsta majoratului (diferita in tari diferite) este impusa, nu naturala. Si e impusa de ratiuni mai curand economice decat de alta natura. Cand nu faceau atatia bani pe urma ta, ca stai in 1-3 facultati, si erai mai bun la munca (si de folos familiei) de pe la 14-15 ani, nu mai erai considerat copil. Maturitatea ti-o da felul in care traiesti, nu buletinul sau legea. La 18 ani si o zi nu devii brusc matur, din ce-mi amintesc. Devii, eventual, constient ca incepand din acea zi raspunzi… Citește mai mult

Alice
10 mai 2017 09:15
Reply to  Una

Corect!

Elyia
Elyia
9 mai 2017 19:54

nu stiu de ce toata lumea vorbeste de gerontofilie, cand e clar ca acest caz tine de pedofilie
adica, ce? duamnele nu pot fi pedofile?
uitati-va la figura lui Macron sau intrebati un psiholog… omul are niste probleme;
si desi in articol sunt exemple ale unor indivizi cu probleme sexuale si in acelasi timp buni manageri, ei bine, parerea francezilor despre competentele lui profesionale nu este deloc una buna! mai cititi!

Cecilia
Cecilia
9 mai 2017 22:14
Reply to  Elyia

????

Elyia
Elyia
9 mai 2017 22:23
Reply to  Elyia

pai da.. nici noi n-am vrut sa iasa Vadim…

Cristina
Cristina
9 mai 2017 20:42

Cand aud:”eu nu as face asta”……….
Se vede de la o posta ca oamenii aia se iubesc cu adevarat, ca au o relatie speciala, ei au avut noroc. Si cred ca este vorba fie de invidie fie de ingustime in cazul celor care ii judeca.

Alex Dilly
Alex Dilly
9 mai 2017 21:37

În Vaslui de trăiau, cu 25 de ani peste el îi putea fi direct bunică…

madalina
9 mai 2017 22:34

Autoarea articolului ia comentariile prea persoanal… oare de ce?

madalina
9 mai 2017 23:35

Imi pare rau ca va identificati, desi nu aveti de ce. Da dupa cum a scris cineva mai sus: sa auzim de ei cand el va avea 55 si ea 80:)))))))))))))))sa vezi atunci iubire si sex.

Mihaela
Mihaela
10 mai 2017 09:47

Mie mi se pare ca transmit atata firesc si incredere, incat diferenta de varsta trece pe un plan secundar. Se vede ca sunt fericiti si impliniti ca si cuplu. Pana la urma poate au fost facuti unul pentru altul. In ciuda tuturor piedicilor, au trecut peste toate si au devenit sot si sotie. Eu cand ma uit la ei vad o femeie si un barbat care se iubesc. P.S. Sotia tatalui meu este mai mare decat el si sotul mamei mele este mai mic…????

Anamaria
Anamaria
10 mai 2017 18:25

Citind comentariile acestui articol, am simtit nevoia sa impartasesc un gand (a doua oara pe acest blog; prima data era la cel cu tema avortului, alt subiect „de zile mari”). As dori sa-mi exprim dezamagirea fata de lipsa unei elementare ratiuni. Am citit aici „eu n-as face asta”, „eu n-as fi putut sa fac asta”, „sa-i vedem la 55-80”, „copilul meu”, „oare ce au simtit (!) parintii lui”, etc. Imi dau seama ca traim intr-o lume unde apartenenta la haita ne tine de cald. Aparent. Cum cineva ar putea sa-si puna problema unei chestiuni pe care nu O SIMTE, NU… Citește mai mult

madalina
10 mai 2017 23:56
Reply to  Anamaria

AnaMaria, tu de unde stii ca noi vorbim ipotetic si ca nu am trait asta? Eu la 23 de ani m-am iubit cu un barbat de 40 de ani. Ne-am reintalnit peste 2 ani si imi venea sa vomit si am simtit rusine. Tipul nu mai era ce a fost: par alb, fata plina de riduri, burta. In acel moment am realizat ca relatiile intre oameni cu diferenta de varsta sunt pur si simplu impotriva firii.

Anamaria
Anamaria
11 mai 2017 00:31

Q.E.D.

madalina
11 mai 2017 21:20

Petronela, in primul rand, nu inteleg de ce vorbesti cu atata frustrare, avand in vedere ca diferenta de varsta dintre tine si sotul tau este de doar 5 ani!!! Adica, pe bune, de ce te identifici atat cu baba aia?
In al 2-lea rand, nu eu sunt unealta cu care se masoara, din cate observi nu doar eu am lasat comentariu dezaprobator la articolul tau.
In al 3-lea rand, eu i-am raspuns Anei Maria, pentru ca a afirmat ca vorbim ipotetic, si ei bine, eu am vorbit din proprie experienta.

Alice
12 mai 2017 11:07
Reply to  madalina

Madalina, nu varsta te face hidos, ci lipsa respectului de sine! Atentie asadar la concluzii eronate. O zi buna!

Anamaria
Anamaria
12 mai 2017 13:01
Reply to  madalina

Madalina, apreciez faptul ca ne-ai impartasit experienta ta, care uite ca e pe tema articolului (!), dar ceea ce nu apreciez atat de mult este ca din acest fapt, ai generalizat. Adica, de la propriile tale trairi de regret si confuzie, ai ajuns la „uite…la mine asa a fost, nu prea bine, sigur asa e fenomenul, si probabil asa va fi si cu astia 2 (altfel nu-mi explic comentariul cu 55-80). Daca ar fi sa merg mai departe cu concluziile, as indrazni sa spun ca fiecare comentator de aici s-a identificat macar cu o molecula din acest articol…dar de la… Citește mai mult