pacient în Brașov, România, 2016

103

Nu scrie despre asta, m-a avertizat toată lumea! O să ai nevoie de ei și nu o să se uite nimeni la tine, mi-au zis. Nu te poți pune cu sistemul, medicii sunt semizei.

Ba pot scrie despre asta. Vreau să o fac. Să mă lase să mor, dacă le dă mîna. Cît a fost despre mine, am tăcut, desi am draftul ăsta de text de mai jos de cîteva luni, nepublicat. Dar acum e fie-mea la mijloc. Și m-am săturat de Maternitatea Brașov. De umilințele, de batjocura de acolo. Copilului meu de 19 ani i s-a refuzat dreptul la tratament pentru că “e antisocială”, adică și-a permis să întrebe un cadru medical care îi facea fișa înainte de o intervenție absolut necesară de ce se poartă urît cu ea, folosind cuvîntul scîrbos în loc de urît. Da, e o adolescentă sinceră, neobișnuită să fie tratată în felul ăsta. Cu cîteva luni în urmă, am scris aici, o madam doctoriță a urlat la mine și mi-a zis că sunt obraznică, pe aceeași secție, pentru că, după ce mă măsurase disprețuitor și mă întrebase scîrbită: și tu de ce te-ai internat?, eu i-am răspuns politicos că nu m-am internat, ci am fost internată de urgență. Drept care a început să urle că sunt o obraznică și să mă consulte medicul meu, ea nu discută cu mine. Nu aveam niciun plic pregătit și nu îi sărutasem mîinile pentru că există și a avut minunata inspirație să devină medic, deci supraom.  Nici la școală, cînd eram elevă nu am avut parte de un astfel de tratament. Revenind la fie-mea, neobișnuită cu astfel de tratamente, a întrebat candid de ce e doamna care îi completa fișa atît de “scîrboasă”. Nu a făcut scandal, nu a înjurat, nu s-a purtat urît, a pus o întrebare directă, frustă, din uimire. Doamna s-a simțit jignită în naturelul simțitor, a alergat la medic, care m-a sunat să-mi spună că fie-mea e o antisocială și are probleme la cap, să vin să o iau că el nu o operează. Știind că poate fi dezlănțuită, mi-am imaginat că făcuse pe bune ceva, mi-am cerut scuze, m-am dus la spital, unde am găsit un copil speriat. Am stat de vorbă cu cei implicați, între timp i se anulase internarea, eu mi-am mai cerut o dată scuze, deși era evident că ce se întîmplă nu e absolut deloc ok, am zis să țin cont de sentimentele oamenilor, cu aît mai mult cu cît medicul m-a asigurat că nu o lasă așa. A trecut o săptămînă jumate, durerile se agravau, medicul tot amîna discuția despre operație iar marți ne-a anunțat că el nu vrea să intervină, să mergem în altă parte – măcar să fi spus de la început că el nu o mai operează. În care altă parte nu a specificat. Așa că am pus mîna pe telefoane, am renunțat la dreptul ei de a fi tratată în sistemul public, deși e elevă, ne-am dus la Regina Maria, unde a fost preluată imediat, i s-au făcut teste, RMN, s-a descoperit că trebuie intervenit de urgență, a fost operată laparoscopic, tratată cu deferență și grijă, în condiții mai mult decît decente (soră-sa, cînd a vizitat-o, a zis: uau, te rog, rupe-mi o mînă să o ard și eu pe aici cîteva zile, e ca la hotel). Iar eu am mulțumit lui Dumnezeu că mi-am permis financiar să am posibilitatea asta, căci nu știu ce s-ar fi întîmplat în caz contrar. Probabil am fi ajuns de urgență la Maternitate, după ce chisturile alea care deja erau în torsiune și gata să explodeze, explodau, și pierdea cîte ceva din organul reproducător, o trompă, un ovar, că doar are două, are de unde. Așa cum a pățit tata, ani în urmă, cînd a fost lăsat cu AVC de medicul de gardă fără să i se facă nimic, iar a doua zi mama l-a găsit legumă.

Sunt revoltată, tristă, dezamăgită, îmi vine să mă duc și să fac reclamații peste tot – și știu că orice aș face, e în van. Că pînă și textul ăsta mă poate face persona non grata în Maternitatea Brașov.

 

Draft din mai, 2016, după o intervenție la Maternitatea Brașov.

Îl aud pe doctor țipînd la rezidenți și asistente. Îmbătrînește tot mai nasol, e ultimul gînd înainte să mi se închidă ochii. Sunt lăsată acasă fără să mi se spună nimic. În foaie, scrie doar cîtă vreme nu am voie să fac… sport. Deh, dacă par sportivă! Proaspăt măritată nu par, din moment ce nu îmi zice nimeni cînd îmi pot consuma căsnicia. Sau ce tratament să iau. În schimb, sunt invitată de asistente să-l sun pe medic să mă programez la clinica privată, acolo voi primi toate recomandările, contra sumei modice de 150 de lei, probabil. Acolo unde am fost de cîteva ori luna asta și contra aceleiași sume am fost întrebată, disprețuitor, nu e așa că nu am bani să fac intervenția în privat? De către doctorul meu pe care îl știu de 16-17 ani, cu care am născut-o pe cea mică și care a fost extrem de amabil toată vremea cît am lucrat în televiziune, mai ales că era conducător de unitate la vremea aia. Acum, lucrurile s-au schimbat. Îmi vorbește urît, nu mai răspunde la telefon, atunci cînd am o urgență – și am tot avut, mă pot programa la clinică în 3-4 săptămîni cel mai devreme, la spitalul de stat nu mă mai primește. Am încercat, firește, să mă duc la altul, însă atunci cînd sfîrșesc la urgențe, tot în mîinile lui ajung, în mod fatidic, că doar toți știu că sunt pacienta lui, de atîția ani.

Așadar, cu ieșirea din spital proaspătă în mînă, sun să mă programez și să aflu ce trebuia să scrie în scrisoarea medicală la externare. Recepționista îmi spune același lucru pe care îl aud de un an și ceva: domnul doctor are un program foarte strîns, vă poate primi peste 10 zile. Da, dar eu am ieșit azi din spital, nu am primit recomandări, tratament, nu am fost evaluată, știu de la dînsul că urmează să îmi prescrie medicație… Vă sunăm înapoi. Niciodată, cumarveni. Așa că mai sun eu la el, cu inima strînsă, cum au zis asistentele din maternitate. Răspunde nervos, într-un tîrziu și țipă la mine, mă umilește că am îndrăznit să-l deranjez cu telefoanele mele. Și acum și înainte de internare, cînd mi-a zis în cabinet să-l sun neapărat, iar eu am întrebat, sunteți sigur că nu deranjez, sigur, a zis, sunt pe drum de la Cluj, sună-mă, dar nu a răspuns. Iar acum îmi spune că l-am deranjat sunîndu-l. Mă umflă plînsul.

Există o dictatură a medicilor în sistemul public, dar mai ales a ginecologilor. Te programează ei la cezariană, ca să nu-i deranjezi în afara orelor de lucru. Doamne ferește să naști noaptea sau în weekend și să nu existe promisiunea unei șpăgi grase, naști cu moașa de serviciu. Nu îi poți suna cînd ai o urgență, la cabinete nu au niciodată loc atunci cînd ai nevoie, dar nu poți deschide gura că ajungi tot pe mîna lor și e vai de tine. Cînd ajungi să fii sastisit de munca pe care o faci, pacientele te enervează, de ce nu te retragi și lași pe alții, mai tineri și plini de entuziasm, oare?

Mi-aș dori ca, pe banii mei, să pot alege unde să mă tratez. Mi-aș dori un sistem sănătos de sănătate. Fără șpăgi, fără scîrbă față de pacient, unde să fiu tratată ca ceea ce sunt: un client bun-platnic. Știu, ar trebui să mă mut din România.

Abonează-te
Notificare pentru
guest

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

103 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Andreea Russ
Andreea Russ
6 octombrie 2016 10:32

Wow, imi pare rau ca ati trecut prin asta! Recuperare cat mai rapida, sunt sigura ca interventia asta e ultimul lucru de care are nevoie o tanara de 19 ani. Recent am avut si noi un caz in familie, aceeasi varsta, a ajuns la urgente si au plimbat-o pe la 2 spitale pana si-au dat seama care e problema (banuiau o apendicita).

Norbert
Norbert
6 octombrie 2016 10:34

Într-adevăr, medicii din sistemul public au salariu mic. De aia mulţi au plecat deja în străinătate. Nu cred că stau la coadă pentru un loc de muncă în spital public. Iar banii contribuabililor la asigurarea de sănătate se fură or nu se plătesc de către angajatori. Aici trebuie intervenit.

Andreea
Andreea
6 octombrie 2016 11:47
Reply to  Norbert

Pot intelege ca sunt platiti prost. Dar asta nu iti da niciodata dreptul sa fii mai putin om si sa te joci de-a Dumnezeu cu pacientii.

Gabriela
6 octombrie 2016 13:36
Reply to  Norbert

Serios? Si asta e un motiv sa fii nemernic?

Bianca
Bianca
6 octombrie 2016 16:20
Reply to  Norbert

Noi toti trebuie sa intervenim. Prea mult am lasat politicienii sa faca ce vor, adica numai in interes propriu.

Andreea
Andreea
6 octombrie 2016 23:41
Reply to  Norbert

Omul sfinteste locul. Eu am ales sa nasc la Sfantu Gheorghe (spitalul Judetean ) tocmai ca stiam ce lepre sunt la Brasov. Nu cred ca acolo au salarii mai mari ca la Brasov si nici spitalul venituri mai mari. Pur si simplu sunt oameni nu creaturi. Am auzit atatea povesti de groaza cu Maternitatea Brasov ca mi-era frica sa nasc. Si nu sunt singura care a facut alegerea asta. Nu credeam ca dupa sute de ani de stramosi nascuti la Brasov, copilul meu o sa se nasca la Sfantu…dar asta e. Maternitatea Brasov a devenit o cloaca si asta numai… Citește mai mult

poppy
poppy
6 octombrie 2016 11:11

Nu toti sunt asa. Eu am avut parte de tratament ok cu dr. Martinescu. De spaga nici nu a vrut sa auda desi eram recunoscatori ca ne salvase copilul. Are si cabinet privat, dar cine nu are? Eu il recomand si ca om si ca medic. E drept ca e mai ursuz de felul lui, dar cred ca e si el scarbit de sistem. Sa vedem la operatia de anul viitor cum o sa fie, sper ca la fel.

Petronela
Petronela
6 octombrie 2016 14:03
Reply to  poppy

Minunatul” domn” Martinescu s-a purtat execrabil cu mine…probabil pt ca nu eram pacienta lui, nu „cotizasem” la el…Am ajuns la el in maternitate trimisa fiind de un alt medic de acolo, pt o analiza morfofeala (in sarcina). A vorbit f urat cu mine desi nu-l provocasem in nici un fel. L-am intrebat doar daca totul e bine cu bebe… Asa ca eu cred ca fiecare medic are si bune si rele. Depinde cum nimeresti. N-ar trrbui sa fie asa…

andreea
andreea
6 octombrie 2016 15:28
Reply to  poppy

Buna. Si eu am fost operata de dr martinescu. Fara spaga, fara absolut nimic. Asistente ok, fara sa le dau nimic. Multumita d maternitate

Ade
Ade
6 octombrie 2016 11:15

Mda, greu si deprimant. Zilele trecute mama mea a trebuit sa il interneze pe unchiul meu batran care incepuse sa refuze mancare si apa, si asta impreuna cu toate afectiunile lui l-au adus cu un picior si trei sferturi in groapa. A chemat ambulanta la 10 dimineata, l-au dus la spital, si pana la ora 22 , deci dupa 12 ore de stat pe holuri, in frig, fara ca vreun doctor sau asistenta sa sufle macar o vorbulita, mama a intrat intr-o camera de-a lor si a intrebat daca poate pleca acasa. Doctorita i-a raspuns scurt: vi-l dam acasa, E… Citește mai mult

Andrei
Andrei
6 octombrie 2016 12:54
Reply to  Ade

Perfect de acord cu tine

Georgya
Georgya
6 octombrie 2016 21:30
Reply to  Ade

asta trebuie sa faca toti, sa ii reclame la colegiul medicilor!!! cat mai multe reclamatii si la presa, desi cred ca si presa … e cum e! Nu mai stium, am plecat de 10 ani din tara unde am fost asistenta medicala si am vazut tot gunoiul ….mi-a ajuns! aici toti sunt foarte sensibili la cuvantul „licenta” si „colegiul medicilor” or „asistentilor”. Caci iese cu suspendare si ridicarea dreptului de practica cel purin pe perioada investigatiei! (vorbesc de Canada unde nici nu se pune vorba de spaga sau purtat urat cu pacientii).

Claudia
Claudia
6 octombrie 2016 11:21

Consider ca sistemul medical public primeste ceea ce merita – referitor la salarii. Dumnezeu e sus si vede! Nu este posibil cadru medical sa ai un comportament de birjar fata de cei care iti platesc painea. Vrei sa te razvraresti, razvrateste’te la cine trebuie! Noi pacientii ajungem la mana lor de nevoie, nu de placere, contribuim luna de luna si nu beneficiem de servicii decente nici macar o data la cativa ani poate! Am avut de curand o experienta care aproape m’a marcat. La aproape 30 de ani am dureri ingrozitoate de picioate probabil si din prisma jobului care presupune… Citește mai mult

IAD
IAD
6 octombrie 2016 11:25

Bravo, Petronela. Da, aşa este, de mai bine de 20 de ani, redactorii jurnalelor le sfătuiesc pe doamne/domnişoare să nu scrie de rău despre maternitate, că într-o zi vor ajunge şi ele acolo, şi o să fie vai şi amar. Sunt convinsă că există situaţii care le pun pe medicii de-acolo nervii la încercare, dar mulţi dintre ei uită că nu toate pacientele sunt la fel, uită că unele paciente sunt la prima naştere, nu se mai gândesc că nu este nicio plăcerea expunerea totală a femeii când ajunge pe mâna lor. Este comportamentul care la vemea respectivă a provocat… Citește mai mult

Daniela
Daniela
6 octombrie 2016 11:25

Ba toti sunt asa..atata timp cat le dai spaga ,existi,altfel spus fara ban ,no fun.Voiam doar sa-ti las si eu cateva randuri legate de necazul meu de acu 7 ani in urma,cand m-au plimbat de la un spital la altul cu burta la gura si mi-au facut o injectie cu Mydocalm (ca de asta aveam eu nevoie la 9 luni implinite la termen ) si m-au trimis acasa unde mi-a murit fetita.Necazul facea ca eu chiar platisem pe toata lumea foarte bine si tot degeaba.Unii se cred Dumnezeu si atat.Offf mama lor ..vreau sa ma mut din Romania pitoreasca.

ADRIANA
ADRIANA
6 octombrie 2016 16:27
Reply to  Daniela

Inainte de a arunca cu noroi („ba toti sunt asa…”) e necesar sa dati informatii corecte. Mydocalmul nu are forma de prezentare injectabila deci este EXCLUS sa va fi fost administrata o injectie cu Mydocalm din cauza careia sa va moara copilul. Restul e….can-can.

Nicoleta
Nicoleta
6 octombrie 2016 19:00
Reply to  Daniela

Cum mama ma-sii sa spui ca moartea unui copil pe cale sa se nasca e can-can? Esti normala?

ADRIANA
ADRIANA
7 octombrie 2016 12:12
Reply to  Daniela

Nu moartea copilului e can-can. Este o tragedie! Can-can e povestea nereala. Dar asa ne place sa punem noi etichete si sa jignim gratuit….

Razvan
Razvan
6 octombrie 2016 11:31

„De către doctorul meu pe care îl știu de 16-17 ani, cu care am născut-o pe cea mică și care a fost extrem de amabil toată vremea cît am lucrat în televiziune, mai ales că era conducător de unitate la vremea aia. Acum, lucrurile s-au schimbat. Îmi vorbește urît, nu mai răspunde la telefon, atunci cînd am o urgență ” Acelea erau oarecum „beneficiile indirecte” datorita faptului ca erai in media… Imi pare rau ca fiica ta a avut parte de un astfel de tratament. In loc sa tii capul jos in Maternitate trebuia sa faci scandal acolo – aici… Citește mai mult

o femeie
6 octombrie 2016 11:34

nu toti sunt asa: sunt multi oameni buni si isi fac munca cu drag. Desi iau acelasi salariu ca cei nesimtiti. Cat timp nu exista o procedura de respectat, un protocol, cat nu exista un departament unde sa facem reclamatii, sau sa isi piarda dreptul la practica pentru ca si-a batut joc de meserie (asa cum se intampla cu orice contabil sau inginer sau vanzator) – atunci va continua.

Pt ca astea tin de suflet, de educatie de acasa (ce le lipseste de acasa), de idee a lucrului bine facut.

Tweety
Tweety
6 octombrie 2016 12:07
Reply to  o femeie

Ba sunt exact asa. 90% sunt scarbosi, exact cum a spus fata ce a mare, te trateaza de sus, de parca (vorba unui user de mai sus) te duci acolo de placere, sa socializezi sau sa afli notati din lumea medicala. Toate experientele mele(platite sau nu) au fost cu doctori&asistente scarboase. Nu sunt umani, sunt niste fiinte care au buzunarul largit pentru spaga si chiar daca o primesc, tot nu isi fac treaba cum trebuie si sentimentul frustrant cu care pleci din orice unitate medicala este umilinta. Sunt de parere ca, oricat ar primi salariu, scarba o sa continue sa… Citește mai mult

o femeie
6 octombrie 2016 12:14
Reply to  o femeie

Scarba din vene vine de acasa, nu de la salariu. Atunci am fost eu norocoasa si am gasit SI doctori pe genul meu, care sa aiba rabdare sa imi raspunda la intrebari, care sa lase reteta deoparte si sa imi dea lectii de nutritie 15 minute, care sa ma scoata din dependenta de medicamente in care colega m-a bagat, care sa imi zica ca se poate trai fara chimicale si fara trecut la farmacie. E drept ca am si inceput sa decid ca e un medic ok cel care are pacienti ce nu trec pe la farmacie …. sau care… Citește mai mult

Alex
6 octombrie 2016 11:52

Cum poate un medic într-un spital public să îți interzică dreptul la sănătate?!
Ai un caz, ai martori, mergi și reclamă-l. Dacă îl lași în pace după acest abuz de funcție, va face la fel și cu alte persoane.

Medici de genul acesta trebuie scoși în șuturi, la propriu, din instituțiile medicale. Sunt parte din cancerul sistemului de sănătate românesc.

camellia
camellia
6 octombrie 2016 14:17
Reply to  Alex

Si ce pui in loc? Rau cu rau …

toc inalt
toc inalt
6 octombrie 2016 12:00

stati sa vedeti cand generatia Facebook va intra sa opereze….selfiuri cu matze, poze haioase cu inima oprita etc etc…

Iulia
Iulia
6 octombrie 2016 12:15

Imi pare rau pentru cele intamplate.. auzisem tot felul de povesti despre maternitate, cand am fost internata de urgenta in saptamana 28 de sarcina am simtit ca imi cade lumea in cap… doamna de la internari a fost cam acra ce e drept, iar infirmierele cereau spaga din priviri ca si cum cine stie ce ar fi facut extraordinar… asistentele in schimb au fost foarte dragute iar dr doctor Gologan e un OM. Slava cerului ca am ales totusi sa nasc la o clinica privata (si fizic si din punct de vedere material). Gardienii primesc la matrrnitate spaga doar pt… Citește mai mult

Stefi
Stefi
6 octombrie 2016 12:20

Eu as face reclamatie – e inadmisibil si foarte grav ca un medic sa refuze sa trateze un pacient pentru ca nu-i place cum i s-a adresat, sau care (sau nu) probleme sociale sau alte probleme. Lucrurile astea trebuie sa se stie ca sa se poata face curatenie. Probabil nu toti medicii sunt asa, dar cei care incalca atat de flagrant deontologia profesionala trebuie raportati. Daca se iau masuri disciplinare, poate data viitoare (cu un caz care poate nu va putea merge la privat) acest medic se va gandi de doua ori daca sa refuze tratamentul…

MiL
MiL
6 octombrie 2016 12:22

Sistemul medical romanesc ne nu ne da decat ceea ce platim… adica extrem de putin! Nu este vba nici de coruptie, nici de spagi, nici de atitudine. Este vorba despre faptul ca totul pleaca de la remuneratia pe care o primesc medicii (pe care intr-un fel sau altul eu chiar ii consider semizei)! Si-au sacrificat toata tineretea pentru studiu si si-au sacrificat bunastarea financiara ca sa salveze! Chiar cred cu tarie faptul ca toti au plecat la drum cu entuziasm si cu fara prea mari asteptari financiare. Cu toate astea, nu sunt de acord cu atitudinea „scarboasa” a unor medici… Citește mai mult

Sorin
Sorin
6 octombrie 2016 12:25

Dativa la la ei. Doar asa rezolvati.

Iza
Iza
6 octombrie 2016 12:29

Acestia sunt medicii care fac „greva” pentru salarii mici. Ati vazut vreodata unde locuiesc acesti „sarmani”” medici ? Ce vile, ce masini etc. au ? Cat priveste comportamentul lipsit de bun simt, cineva imi spunea ca un om (medic) se poarta in acest fel cu ceilalti oameni (pacienti) ca sa nu te poti apropia de el sa vezi ce prost este ! Si cred ca este adevarat. Ar trebui toate cele care au avut parte de acest tratament sa faca sesizari, sa ia atitudine impotriva lor !

Tweety
Tweety
6 octombrie 2016 12:36

Poate si de acasa, poate si salariu. Mie mi-a ramas in minte conversatia cu o doctorita de pe salvare, chemata la o problema de a mea. Femeia aceea a stat o ora! la taclale cu mine si mama (cand sigur alti pacienti avea mare nevoie de ea) in jurul problemei salariului. Era frustrata (de inteles, pe de o parte) ca dupa 15 ani de munca avea salariul mai mic decat al meu (care lucram doar de vreo 5 ani). Cand am fost internata cu baietelul meu in spital, la intrarea in salon, am observat ca pe pat nu era nici… Citește mai mult

Nico
Nico
6 octombrie 2016 12:56

Totusi, cum zic si alte doamne pe aici, mai sunt si medici buni, care te cheama ei la maternitate ca sa nu mai dai bani la privat, care aproape in fiecare zi vin jos sa vada daca ii asteapta cineva la urgenta, care te trateaza ca pe un om si te incurajeaza (vb. de exemplu de dr Vulcan care, desi nu e f tanar, are si experienta si se intereseaza si de ultimele noutati – verificat si prin controale pe la Bucuresti) si, in plus, pune interesul pacientului pe primul loc (merg la el de vreo 10 ani si am… Citește mai mult

Anca
Anca
27 martie 2020 01:11
Reply to  Nico

Și eu am născut acum 10 ani tot cu dr. Vulcan.
Jos pălăria în fața lui, e un om deosebit. A venit special la spital, seara la 22:00 să vadă dacă intru în travaliu sau rezist până a doua zi.
Am rezistat!
Puțini doctori ca el.

Iulia Salca
Iulia Salca
2 aprilie 2020 14:15
Reply to  Anca

As putea sa va cer va rog, daca aveti nr doctorului Vulcan? Si eu merg la el de cativa ani, dar nu am avut decat numarul de la clinica privata. Si doresc acum sa iau legatura cu el pentru ca am o problemuta pe care mi-e teama ca n-o mai pot “duce” mult fara o interventie. Si mi-e groaza deja suficient ca trebuie sa trec prin asta chiar in perioada asta nepotrivita, in care doctorii sunt toti stresati cu coronavirusul si sistemul medical e cum e. Daca aveti cumva nr lui, v-as ruga mult sa mi-l dati. Multumesc anticipat!

Anam
Anam
6 octombrie 2016 13:01

Ce te faci cand personalul medical câștiga suficient pentru o viața decenta, isi dorește sa si facă meseria ca la carte, ii place cea ce face DAR nu e lăsat !! Dimpotrivă sistemul (ceilalți medici, șefi etc) ii pune bete in roate, doamne ferește sa ti spui părerea ca ești trecut pe lista neagră!! Si atunci?! Taci si singurul lucru pe care il poți face e sa fii politicos cu pacientul sperând sa plece sănătos din spital

Stanca
Stanca
6 octombrie 2016 13:28

Ceea ce este și mai trist este faptul că aceiași medici, care la maternitate te tratează cu o lipsă de respect ”scârboasă”, te ”pupincuresc” la o clinică privată…

Dan B
Dan B
6 octombrie 2016 13:37

Dar de ce nu ai curajul sa zici numele doctorului ?? Dacă e sa criticam sa o facem corect . Ți -e frica ca o sa ajungi tot pe mâna lui sau ca are si el un punct de vedere ??

SUNNY
SUNNY
6 octombrie 2016 20:38
Reply to  Dan B

Si daca ajunge intr-adevar dinnou pe mainile lui ? Tie nu ti-ar fii frica?
Sigur are si el un punct de vedere, dar nu cred ca vrea sa si-l faca public. Mai degraba ar trebui sa-i multumeasca Petronelei ca nu i-a facut numele public.

Carmen
Carmen
6 octombrie 2016 14:15

Curaj maxim Petronela! Suntem cu tine! Soluții exista întodeauna si chiar daca momentan sunt in sistemul privat , numai cu astfel de inițiative, ca ale tale, vom schimba ceva ! Trebuie sa cerem respect prin toate metodele. Cu bune sau cu rele….

Lore
Lore
6 octombrie 2016 14:35

Acum 6 luni am suferit o intervenție laparoscopica la clinica de obstetrica-ginecologie Odobești din Timisoara. Inițial am fost la un consult la spitalul din Reșița unde medicul ginecolog mi-a spus cu nonșalantă „ai fibrom uterin si ai 33 de ani, nu mai faci copii la vârsta asta deci scoatem si uter si Col uterin”. M-am speriat foarte tare si am decis sa merg la un cabinet privat sa cer o a doua părere. Medicul de acolo m-a invitat la SPITAL de stat pentru intervenție laparoscopica. Nu mi s-a cerut nici un ban si nici macar nu mi s-a bătut vreun… Citește mai mult

Elena
Elena
6 octombrie 2016 14:37

Aveți noroc ca sunteți in Brașov, va recomand cu toată încrederea echipa din Clinica Eva si in special dl. Dr. Baiulescu, cu care am născut natural de doua ori, iar a treia intervenție suferită a fost pentru o sarcina extrauterina nedepistată de către medicii din București, ajunsa la 8 saptamâni in condițiile unor controale regulate; cand a fost depistata intr-un final pe baza unor teste de sânge, Dna dr care ma avea in observatie (si a carei culpa medicală nu o pot exclude având in vedere împrejurările) a refuzat sa ma opereze pt ca ii stricam programul (trebuia sa plece… Citește mai mult

daniela manaila
daniela manaila
6 octombrie 2016 14:49

Sa incepem prin a nu le mai umple buzunarele atat in spitalele publice cat si cele private!!!Sa incepem sa le spunem cu voce tare ca sunt niste „scarbosi” atunci cand merita.Sa-i invatam si pe copii nostri sa faca la fel.Eu am facut scandal peste tot pe unde am fost,asta e tot ce pot sa fac…sa le stric ziua tuturor functionatilor scarbosi cu care am de-a face!Iti propun sa facem o pagina facebook…ceva de genul”Vrem sa fim tratate cu demnitate in maternitatea Brasov” sau spitale si acolo sa povestim tot ce ni se intampla ,cu NUME/PRENUME.

andra
andra
6 octombrie 2016 15:02

In maternitatea din Buzau: ea vine sa nasca. A doua sarcina. Avea dureri puternice si ciudate. Au sunat medicul , acesta a zis ca nu poate veni ca e la cabinetul privat. Ceilalti medici nu se uitau la ea. S-a declansat hemoragie. Medicii nu se hotarau ce sa ii faca. Asistenta a pus-o sa spele sangele de pe jos, cum si-a permis sa faca mizerie. A venit un medic batran si a tipat la ceilalti sa o opereze ca altfel mor amandoua(si mama si fetita). Fetita a murit. Desi mama ei strigase muuult ca e ceva in neregula… Parintii nu… Citește mai mult

Unu
6 octombrie 2016 16:26

Nu poti alege unde sa te tratezi pt. ca Dl. Arafat vrea sa fie doar SMURD si spitale de stat. Daca ar da voie sa fie concurenta pe aceste servicii, am avea ambulante ca taxiurile si fiecare om tratat isi va redirectiona veniturile catre acel pacient. N-ai venituri, n-ai tratare…este simplu. Este imposibil sa n-ai ca ai muri de foame, poti avea dar nedeclarate si asa esti obligat sa le declari. Macar o parte..

Bianca
Bianca
6 octombrie 2016 16:36

Sunt medici si medici, ca in orice domeniu, dar cei care au uitat sa fie medici si oameni, sau stiu sa fie medici numai in cabinetul privat, chiar ar trebui reclamati la colegiul medicilor si peste tot.

raisa
raisa
6 octombrie 2016 17:34

Poate ar trebui să faceți public numele acestui doctor si al personalului acestei maternității, poate ca ar mai fi o șansă de schimbare in această tara. Concluzia este ca asa cum sunt tratați ei ca medici de statul român, asa se poartă si cu pacientii… Cum ați mentionat… sistemul este fff bolnav in România. Avem foarte multe lucruri de învățat de la ceilalți din afara, dar atâta timp cât nu se face nici cel mai mic efort pentru a ajunge măcar la nivelul de trai de 1% de la cei din vest… degeaba vb si ne dam cu parerea… cred… Citește mai mult

Unstudent.
Unstudent.
6 octombrie 2016 19:49

„Sunt revoltată, tristă, dezamăgită, îmi vine să mă duc și să fac reclamații peste tot – și știu că orice aș face, e în van. Că pînă și textul ăsta mă poate face persona non grata în Maternitatea Brașov.”
” Știu, ar trebui să mă mut din România. ”

Aceste doua paragrafe au adus Romania unde este acum.

Mihai
Mihai
6 octombrie 2016 20:16

De ce nu iesim in strada sa protestam pentru ca acest sistem de sănătate sa fie finanțat cum trebuie? Stam si ne lamentam in online si ne aducem aminte de medici si spitale doar cand avem nevoie. Poate se purta scârbos ca avea in spate ore multe de garda, probleme personale, datorii etc. Ii vrem mereu zâmbind dar uitam ca sunt plătiți nemeritat la câta scoala au facut si ce responsabilitate au. Si nu vreau sa aud ca știau dinainte sa se facă medici, sunt oameni care au nevoie sa aibe mintea limpede, sa nu se gândească la ziua de… Citește mai mult

Andr
Andr
6 octombrie 2016 22:20
Reply to  Mihai

Corect!

Mihai
Mihai
7 octombrie 2016 15:33
Reply to  Mihai

Nu-mi aduc aminte sa fi existat vreun protest in ultima perioada in Brasov legat de spitale/sănătate sau vreo campanie. Se mai agita unii cu Noul Spital al Brașovului si atat. În schimb in ultima perioada exista o campanie de denigrare a medicilor si găsirea lor ca țap ispășitor pentru tot ce se întâmpla rău in tot sistemul. Sunt curios ce se va întâmpla in viitor si cine ne va trata, daca lucrurile vor continua in felul acesta.

SUNNY
SUNNY
6 octombrie 2016 20:29

Foarte multe comentarii care din pacate spun mult adevar. Sunt medic, dar lucrez in Germania. Ne vin pacienti aici la ora 3 dimineata cu te miri ce durere de cap minora , fara sa fi luat un Ibuprofen, o Aspirina sau Paracetamol inainte, iar noi dupa 12-18 de ore de lucru trebuie sa ne trezim in toiul noptii sa le zambim, sa-i consultam, sa-i internam si sa-i tratam, adica le dam un algocalmin. Toata treaba asta insa dureaza inca o ora, asa ca pe la 4-5 ne intoarcem in patul nostru cam inconfortabil si incercam sa mai dormim o ora… Citește mai mult

Andr
Andr
6 octombrie 2016 22:16

Pai cine i-a invatat pe medici cu spagi ? Nu stiu cum o fi la Brasov dar sunt convinsa ca peste tot sunt probleme dar mai cred ca tine si de om ,eu sincer nu am asteptari,nu ofer nimic si spre uimirea mea pe unde am fost chiar nu ma pot plange,am fost tratata omeneste.

Nico
Nico
6 octombrie 2016 22:33

Draga Petro,stim cu totii cum este.Dar eu m-am gandit foarte bine si am inceput sa actionez asa:mi-am cumparat un reportofon si pe unde ma duc (ghisee,spitale,birouri)il pornesc.Nu ca ma astept sa fiu tratata fara respect si profesionalism, dar in cazul in care se întâmplă sa pot avea o dovadă.Si fac reclamatie…Deci e deranjant, dar sper ca măcar în viitor sa inteleaga ca o pot pati..si ca proasta educatie si dezinteresul se pot taxa.

Virdol Doinita
Virdol Doinita
6 octombrie 2016 23:57

Sa nu ajungeti niciodata prin spitalul judetean constanta mai ecact sectia urologie . Acolo te mananca infirmierele si asistentele de viu ( chiar si gandacii care umbla pe pacientii care nu se pot misca ) . Experienta pe care am traito cu mama mea operata in ianuarie nu o doresc nici macar la dusmani. Si in terapie intensiva unde esti tinut dupa operatie cel puti 24 ore este mai rau , nimeni nu se uita la tine …toti asteapta spaga vaiiiiiiii vaiiiii e mult de povestit ….dar ideea e ca nu se va schimba nimic , eu bumerang si un… Citește mai mult

Mara
Mara
7 octombrie 2016 00:05

In urma cu cativa ani ,am calatorit des la Bucuresti si inapoi,in provincie.La cuseta.Acolo ,pana adorm,oamenii mai povestesc una,alta.O doamna asistenta pleca pentru a doua oara in Australia,sa lucreze in specialitate.Ne-a povestit ca,atunci cand personalul medical[asistente,medici]cat si ceilalti angajati[infirmiere,etc]intra pe usa spitalului,au terminat cu problemele personale.Sunt numai un zambet,foarte amabili cu pacientii asculta .intrebarile acestora si raspund mai mult decat civilizat,asa cum, de fapt, a spus si Dna doctor de mai sus,care a ales sa lucreze in Germania.Daca nu se poarta in felul acesta,sunt trimisi la plimbare.

Adi
Adi
7 octombrie 2016 22:10
Reply to  Mara

Pe ce salarii? Comparam mere cu pere. Sa nu uitam sa sănătatea e mai presus de toate si cu toate astea in viata reala sănătatea e la urma din punct de vedere al fondurilor alocate. Scria cineva mai sus, in loc sa ne revoltam, sa le fim alături, sa iesim sa protestam, stam si ii blamam, de parca nu suntem de aceeași parte a baricadei. Fara pacienți medicii nu ar exista si invers.

Lexy
Lexy
7 octombrie 2016 08:35

Gresesti la ceva anume, ca toti ceilalti romani, te dai batuta si exprimi neputinta „Sunt revoltată, tristă, dezamăgită, îmi vine să mă duc și să fac reclamații peste tot – și știu că orice aș face, e în van”. Nimic nu este in van. Important e sa faci! In sanatate si peste tot! Inregistreaza conversatiile telefonice, cum iti vorbesc cei de acolo, fa ceva! Se poate! Nu se va schimba deodata nimic, dar daca toti facem cate ceva, ne ramane speranta.

Carmen
Carmen
7 octombrie 2016 09:09

Ai dreptate. In urma cu cativa ani am fost tratata si eu disprețuitor de un medic ( Dimasi), ca nu era o pitzi …. Si l-am sunat sa il întreb ce tratament sa iau si a inceput sa tipe sa urle….. si tot asa. Apoi am gasit alt medic care trateaza pacienți cu respect si cu care am nascut de 2 ori natural. A stat și mi-a explicat. Sunt medici si medici, iar asistenta medicala te tratează la fel cum medicul tau o tratează pe ea.

Angela
Angela
7 octombrie 2016 14:14

Nu stiu daca in toate maternitatile este asa, dar la Brasov inca de acum 30 de ani (cand am nascut primul copil) functioneaza o lege nescrisa a medicilor, ca trebuie sa nasti cu medicul care te-a consultat (ai cotizat la el) lunar. Daca doamne fereste ai o problema care apare in afara intalnirilor prestabilite si medicul este plecat din oras , poti sa mori. Nu se baga nimeni. Doctorii ” nu-si fura pacientii”. Am impresia ca este valabil si la alte probleme. Daca ai fost odata internata la un doctor, mori cu el de gat . Nu il poti lasa… Citește mai mult

Marakesh
Marakesh
7 octombrie 2016 15:59

Lupta! Don’t give up!

Dan
Dan
7 octombrie 2016 16:20

În afară ţi se vorbeşte clar mai frumos, dar pentru o investigaţie de rutină aştepţi mult mai mult. În plus în unele ţări – cum e în SUA – asigurarea ţine de o firmă privată. Firma are dreptul să o retragă dacă nu-ţi îngrijeşti sănătatea. La noi poţi fuma liniştit, că medicaţia e tot pe banii statului. Cât despre telefoane acasă la medic mi se pare totuşi ciudat. Am un amic al cărei soţie este medic şi telefonul sună ca la gară. Pare ciudat, dar şi medicii au copii mici, care dorm în timpul zilei sau chiar noaptea şi pe… Citește mai mult

dani
dani
7 octombrie 2016 18:12
Reply to  Dan

De acord! dar atunci nu-ti mai oferi cartea de vizita cu nr de telefon dandu-ti acceptul sa fii apelat oricand. Oare de unde au pacientii nr de telefon? Pe de alta parte,mai stiu un lucru..Daca nu sunt multumita de actualul loc de munca incerc sa-mi caut altul. Nimic nu-mi da dreptul sa ma port urat cu cei din jurul meu.Ei nu pleaca din sistemul de stat fiindca asa isi racoleaza pacientii.Pe cine pacalim? Un medic tanar fara portofoliu de pacienti ,la o clinica privata (unde nici acolo nu esti angajat ca esti simpatic) nu stiu cat de bine o duce… Citește mai mult

Ela
Ela
7 octombrie 2016 16:56

Am fost si eu operata in acest spital. Toate asistentele s-au purtat frumos cu mine, desi nu le-am indulcit cu nimic. La fel si doctorita de garda. Au actionat cu mai multa grija cand am inceput sa lesin. Aveau sa-mi taie la o varsta poate prea frageda o bucata din colul uterin. In schimb, cu gravidele nu aveau rabdare. Tipete si alte discutii cum nu credeam ca aveam sa aud. Mi-am jurat atunci ca nu voi face copii curand, desi imi este indicat. Problema mea a fost atitudinea doctorului. Un zid de piatra in fata mea si atitudine de superioritate… Citește mai mult

stoica ioana
stoica ioana
7 octombrie 2016 17:58

Imi pare rau pt cei care au dat peste doctori care in primul rand ar trebui Sa fie oameni. Dar sunt doctori intre doctori, ca si oameni intre oameni. Am avut un incident acum o Luna de zile m a intepat o viespe in cap si am inceput Sa ma umflu intai buzele,, ochii apoi nu am Mai putut Sa inghit nici apa. Fiind singura acasa am chemat salvarea care in 12 min a fist la mine. Dna doctor o blonda cu un chip bland s a purtat si mi a vorbit atat de frumos ca la un copil numai… Citește mai mult

dani
dani
7 octombrie 2016 17:59

Un sistem de tot rahatul…si in sanatate si in administratie…si peste tot, unde sunt platiti cu bani din bugetul statului…Au impresia ca sunt Dumnezei pe pamant…Delasatori,infumurati,infatuati…asa e majoritatea.In Romania trebuie sa economisesti drastic pt a te putea trata in sistemul privat daca doamne-fereste ai o problema.Ma intreb,oare de ce oare se mai contribuie la sistemul de stat de sanatate? ca au reusit sa anexeze contributia tuturor veniturilor obtinute..Pentru? Pentru umilirea noastra ca pacienti si contribuabili…fiindca trebuie sa „rasplatim” amabilitatea cadrelor sanitare,sa cumparam tot ce avem nevoie in spital si sa ne amagim ca totul e gratis…Am invatat in viata ca… Citește mai mult

Adi
Adi
7 octombrie 2016 22:03

Medicina costa. Uitați-va la prețurile practicate in afara. Prețul practicat in privat reflecta adevăratul cost. In sistemul de stat se menține intenționat o subfinanțare.

O mamica
O mamica
7 octombrie 2016 23:20

Am fost si eu la vestitul Gliga cu probleme de fertilitate si m-a plimbat pe la Bioclinica pt analize care le puteam face in alta parte cu cardul care il aveam de la serviciu(gratuit).A trebuit sa le platesc la Bioclinica,altfel nu mi le accepta.Nu mai zic de comportamentul lui,e isteric.Am facut HSG si am plecat plangand de acolo,fara diagnostic,am stat sa il astept ore in sir in fata biroului(era si director atunci). In timpul sarcinii l-am ales pe Anastasiu si bine am facut,diferenta este colosala,in primul rand ca om este extraordinar de bland si ca profesionist deja se stie in… Citește mai mult

O mamica
O mamica
8 octombrie 2016 14:02

Am recunoscut din descriere ca despre el ar fi vorba.Eu m-am simtit de-a dreptul umilita de comportamentul lui,stateam si 4 ore la cabinetul lui si ma primea in fuga,dupa care imi vorbea pe un ton superior.Am inteles ulterior ce inseamna sa ai dr bun si omenos,schimbandu-mi medicul.

Ioio
Ioio
4 aprilie 2017 22:31
Reply to  O mamica

Eu sunt insarcinata in 19 saptamani, pacienta lui Gliga. Sincer, sunt f dezamagita ! Nu e in stare sa vorbeasca nimic doar atunci cand e intrebat . Trebuia sa pun o multime de intrebari, dar se pare ca acestea il cam iritau. As vrea sa schimb doctorul dar unde am sunat mi s-a spus ca nu primesc sarcini avansate.. Nu stiu ce sa fac.

Bianca Badea
9 octombrie 2016 15:13

Sa stii ca nu ar trebui sa te muti din Romania. Doctorii tineri, rezidentii, noua generate de doctori in general nu mai sunt asa. Am adus-o pe bunica mea la spitalul Colentina din Bucuresti nu doar o data. Astfel de doctori au tratat-o atat de bine si de uman, fara spaga, incat am simtit eu nevoia sa le cumpar o cutie de bomboane si un buchet de flori, asta dupa ce au externat-o si ne-au trimis pe toti cu ea fericiti acasa. Acum totul e lamentabil pentru ca inca mai exista putreziciunile care nu vor in ruptul capului sa se… Citește mai mult

maria
maria
9 octombrie 2016 22:36

Eu am nascut acum 23 ani cu medicul Moldovan. I-am dat un salariu de inginer la vremea aceeia si dupa cezariana a plecat la un congres uitand de pacienta si nou nascut la intoarcere. Copilul era bine ,eu nu. Binenteles ca a fost tras la raspundere de mama mea si nu prea a avut raspunsul la el. Asta se numeste nesimtire plus ca nu este normal sa li se mai dea spaga. Nu ii place sistemul din tara este liber sa plece unde vrea. Daca chiar credeti ca afara sunt primiti cu flori nu este chiar asa. Sunt cateva varfuri… Citește mai mult

wlfp
10 octombrie 2016 15:21

Imi pare tare rau sa citesc aceste suferinte, e groaznic cu medicii in Romania, mai ales daca esti insarcinata si te temi pentru viata ta si a copilului tau. Dar, cel mai groaznic e ca multe femeii privesc spaga la medic ca pe ceva normal, iar daca dai un google despre medicii astia „minunati” despre care ai scris, gasesti pareri de la mamici care ii lauda, ca doua randuri mai jos sa scrie ca „au acceptat cu greu banii, la insistentele mele”! Femeilor, mamelor, oamenilor voi sunteti de vina, voi dati spaga in jocul „atentiei” unde medicul se preface ca… Citește mai mult